نگاهی به اولین روز فعالیت انتشارات مکتب حاج قاسم در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

از نگاه عالمانه استاد اخلاق تا ادای احترام سفیر یمن

غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم در طلیعه آغاز به کار نمایشگاه سی و پنجم کتاب تهران، پذیرای جمعی از چهره‌های فرهنگی و شخصیت‌های بین‌المللی در کنار بازدیدکنندگان مردمی بود.

به گزارش روابط عمومی مکتب حاج قاسم، در آغازین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، انتشارات «مکتب حاج قاسم» میزبان چهره‌های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی بود.

در نخستین دقایق بازگشایی غرفه، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مهمان انتشارات مکتب حاج قاسم بود.

«علیرضا مختارپور قهرودی» در این بازدید در جریان تازه‌ترین آثار عرضه شده در نمایشگاه سی و پنجم کتاب تهران قرار گرفت.

«سید محمد شجاعی» استاد اخلاق و چهره فعال فرهنگی از دیگر چهره‌هایی بود که با حضور در غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم، از مجموعه کتاب‌های منتشر شده پیرامون شخصیت شهید سلیمانی بازدید کرد.

وی کتاب «طبقه بندی موضوعی سخنرانی‌های منتشر شده شهید سلیمانی» را از جمله عناوین ارزشمندی توصیف کرد که امسال به عنوان اثر جدید رونمایی و عرضه شده است.

به گفته این استاد اخلاق، اهل علم و معرفت نیازمند آن هستند که بدانند مکتب سلیمانی چه محتوایی در اختیارشان قرار می‌دهد و این کتاب به واقع پاسخ به موقع و شایسته‌ای به این نیاز است.

نمایندگان خانه ملت نیز که افتتاحیه نمایشگاه کتاب را برای حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی غنیمت شمردند، در نخستین دقایق حضورشان، غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم را برای بازدید انتخاب کردند و با آثار مرتبط با سیره و شخصیت شهید سلیمانی آشنا شدند.

«حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی» از نمایندگانی بود که امروز دقایقی را مهمان غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم شد.

وی در این بازدید پرداختن به جامعیت شخصیت شهید سلیمانی را وظیفه مهمی دانست که نه تنها نویسندگان بلکه اهالی فرهنگ و هنر در عرصه‌های مختلف تولید آثار تصویری، محتوایی و بویژه سینمایی موظف به انجام دقیق و مبتنی بر شناخت صحیح آن هستند.

علاوه بر چهره‌های داخلی، حضور شخصیت‌ها و نمایندگانی از دیگر کشورها در غرفه انتشارات قابل توجه بود.

«ابراهیم الدیلمی» سفیر کشور یمن در ایران از جمله این شخصیت‌ها بود به عنوان نماینده مردم مقاوم یمن و البته کشور مهمان نمایشگاه سی و پنجم کتاب تهران، در غرفه انتشارات حضور یافت.

الدیلمی با ادای احترام به شخصیت شهید سلیمانی، حاج قاسم را شخصیتی خواند که فقط متعلق به ملت ایران نبوده بلکه شخصیتی شناخته شده در منطقه و جهان است.

«رومینا گوادالوپه پرز راموس» سفیر بولیوی در ایران نیز در جریان بازدید از غرفه مکتب حاج قاسم، با تاکید بر محبوبیت شهید سلیمانی در کشور بولیوی و البته در میان کشورهای جهان، نبود محتوای صحیح مرتبط با این چهره فرا‌ملی را خلا بزرگی دانست که برای جبران آن باید نسبت به ترجمه آثار به زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان اسپانیولی همت گمارد.

اگرچه نمایشگاه کتاب در نخستین روز فعالیت خود بسر می‌برد اما حضور جالب توجه بازدیدکنندگان عمومی و شخصیت‌های شناخته شده‌ای از جمله سردار «حسین علایی» رییس سابق ستاد مشترک سپاه پاسداران، «سید علی یزدی خواه » نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، «مرتضی میردار» پژوهشگر تاریخ معاصر و دیگر شخصیت‌ها خبر از روزهای پر رفت و آمد غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم در ادامه مسیر نمایشگاه می‌داد.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران که امروز رسماً کار خود را آغاز کرده است، تا پایان روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی است.

غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم نیز در سالن ناشران عمومی شبستان اصلی مصلی با افتخار میزبان علاقه‌مندان به کتاب بویژه دوستداران ادبیات مقاومت خواهد بود.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس