حاج‌قاسم سرفصل تربیتی ویژه در ادبیات است

ویژه‌برنامه رونمایی از سه کتاب با موضوع «حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت حوزه هنری خراسان رضوی و به همت مرکز آفرینش‌های ادبی استان در محل حوزه هنری استان برگزار شد.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از کانون پرورش فکری کودکان خراسان رضوی، نازنین صابری حداد، نویسنده کتاب «مردی که زبان کبوترها را می‌دانست»، تأکید کرد: گفتن از شهدا سخت است و از حاج قاسم سخت‌تر، اما حقیقت این است که حاج قاسم به بچه‌ها بسیار نزدیک بود و به برکت ارتباط صمیمانه‌ای که با کودکان داشت، می‌توان شهید سلیمانی را یک سرفصل تربیتی ویژه در ادبیات کودک و نوجوان دانست.
این نویسنده کودک و نوجوان اظهار کرد: هرگز نباید این‌طور باشد که شهید سلیمانی را به نسبت اقتضائات عملیاتی و حوزه فعالیت خود که مربوط به میدان جنگ و نبرد بود، محدود به دنیای بزرگ‌ترها دانست، بلکه او این قابلیت را دارد که الگوی نسل آینده باشد و نباید این مرجع فرهنگی را از کودکان دریغ کرد. وی همچنین در پاسخ به فلسفه نام‌گذاری کتاب نیز تصریح کرد که خصوصیت جان‌بخشی به اشیا و دانستن زبان هر چیز به‌عنوان ویژگی ذاتی کودکان، در انسان‌هایی هم که ضمیر پاکی داشته باشند، تجلی پیدا می‌کند و در این کتاب، به روایت پراحساسی از فضایل شخصیتی شهید پرداخته شده است



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس