«کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر کتاب کودک:

سوال‌های کودکان درباره شهید سلیمانی بی‌جواب مانده است

«کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر کتاب کودک در گفتگو با بنیاد مکتب حاج قاسم، سوال های بی جواب مانده کودکان درباره شهید سلیمانی را مهم تربن خلا در آثار محتوایی حوزه کودکان دانست.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم, صبح امروز نشست نقد و بررسی آثار برگزیده کتاب کودک با محوریت فرمانده شهید «قاسم سلیمانی» به میزبانی انتشارات «مکتب حاج قاسم» برگزار شد.

«کلر ژوبرت» که به عنوان مهمان این نشست در نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده بود، از غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم بازدید کرد و نکاتی هم در خصوص آثار محتوایی حوزه کودک و نوجوان با محوریت حاج قاسم بیان داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آثار تولید شده با موضوع شهید سلیمانی برای گروه سنی کودک را چگونه می‌بینند و چه خلا‌هایی در این زمینه وجود دارد اظهار داشت: بعد از شهادت حاج قاسم تاکنون عمده تولیدات محتوایی به صورت خودجوش و بدون مدیریت بوده و اگر با نگاه مهربانانه به این آثار نگاه کنیم باید گفت آثار خوبی منتشر شده اما از این پس باید با یک مدیریت، خلأها را پر کرد

این نویسنده در خصوص موضوعاتی که جای خالی آنها در کتاب‌های کودک احساس می‌شود گفت: مهم‌ترین خلأ در تولیدات محتوا برای گروه مخاطب کودک، سوال‌هایی است که بچه‌ها در مورد حاج قاسم، چرایی شهادت ایشان و سوالاتی از این دست داشتند که متاسفانه بعد از گذشت سه سال هنوز این سوال‌ها بی‌جواب مانده است و باید برای آن فکری کرد.

صاحب آثار برگزیده جشنواره کتاب سلام در ادامه افزود: نکته دیگری که باید در تولید محتوا برای کودکان مدنظر قرار داد ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی نه به عنوان یک مبارز بلکه به عنوان یک قهرمان است. خصیصه‌هایی مثل مهربانی، انصاف، حسن خلق و … همه آن صفاتی است که یک نفر را قهرمان می‌کند و این باید به نحوی برای کودکان تبیین شود که قابل الگوبرداری باشد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس