شهیدسلیمانی، در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی حرکت می‌کرد

رئیس جمهور در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسؤولان سپاه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی حرکت می‌کرد

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از گزارش فارس، دومین روز از بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه با سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

رئیسی در این مراسم که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی را از ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست که آن را از همه نیروهای مسلح جهان ممتاز کرده و به آن قدسیت می‌بخشد.

رئیس جمهور «وجود نایب امام عصر (عج) در رأس فرماندهی سپاه»، «مأموریت داشتن برای حفاظت و حراست از ارزش‌های دینی و انقلابی کشور» و «نوع عملکرد مخلصانه و مجاهدانه پاسداران سپاه» را عناصر مهم در تأیید قدسیت این نهاد ارزشمند عنوان کرد و افزود: سپاه پاسداران مولود انقلاب اسلامی است و این مولود با برکت، به‌رغم همه تهدیدها و توطئه‌ها، در تحقق اهداف و مأموریت‌های مهم خود از جمله حفظ و حراست از نظام و انقلاب اسلامی و آب و خاک این کشور بسیار درخشان و موفق عمل کرده است.

رئیسی، «سرمایه معنوی» و «سرمایه اجتماعی» را دو اندوخته گرانسنگ و ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و با تأکید بر لزوم حفظ و پاسداری از این اندوخته‌ها تصریح کرد: امروز سپاه ملجأ و پناه مردم، بدون دسته‌بندی‌های قومی، نژادی و مذهبی است و حضور سپاه، نه فقط در ناامنی‌ها، بلکه در حوادث طبیعی نیز همواره برای مردم آرامش‌بخش بوده است.

رئیس جمهور حضور سپاه در منطقه را برخلاف حضور نگران‌کننده و وحشت‌آفرین نیروهای بیگانه، برای ملت‌های منطقه امیدبخش و امنیت‌ساز دانست و اظهار کرد: اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه حضور نمی‌داشت و اگر نبود اقدام سپاه در ایجاد انسجام و همگرایی بین نیروهای مردمی در سوریه و عراق و افغانستان و ایستادگی در مقابل داعش دست‌ساخته آمریکایی‌ها، امروز تروریسم تکفیری کل اروپا را فرا گرفته بود.

رئیس جمهور، قدرت روزافزون جمهوری اسلامی و کرنش دشمنان و بدخواهان ملت ایران را مرهون خون مطهر شهدا و مجاهدت پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و بسیج دانست و گفت: برخی ادعا کردند که اگر ما بر سر کار بیاییم سایه جنگ را از سر کشور دور خواهیم کرد، در حالی که سایه جنگ را نیروی قدرت‌آفرین و امنیت‌ساز سپاه، ارتش، بسیج و خون مطهر شهدا از سر کشور دور کرده است.

رئیسی در پایان ضمن تقدیر از همکاری و همگرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دولت در مسیر رفع مشکلات کشور و مردم ابراز امیدواری کرد این رابطه خوب و ارزشمند روزبه‌روز مستحکم‌تر شود.

در این مراسم همچنین با حضور رئیس جمهور از خانواده‌های معظم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ‌شهید ابومهدی المهندس و 16 شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت تجلیل شد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس