کارشناس مسایل خاورمیانه و بین الملل:

شهید سلیمانی مردم شناس واقعی بود/ خلا وجودی حاج قاسم امروز بیشتر از هر زمانی احساس می شود

«مسعود اسداللهی» کارشناس مسایل خاورمیانه در حاشیه بازدید از غرفه «مکتب حاج قاسم» بر ضروریت کار ویژه جهت تبیین شخصیت همه جانبه شهید سلیمانی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، در دومین روز از برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، غرفه انتشارات «مکتب حاج قاسم» میزبان «مسعود اسداللهی» کارشناس مسایل خاورمیانه و بین‌الملل بود.

این چهره فعال سیاسی در گفتگوی کوتاهی از شخصیت شهید «قاسم سلیمانی» به عنوان چهره‌ای چند بعدی یاد کرد که برای تبیین ابعاد ناشناخته او کار ویژه نیاز است.

وی پرداختن به شخصیت شهید سلیمانی را نیازمند دقتی دانست که از یک سو تبدیل به چهره ماورایی و دست نیافتنی نشود و از سوی دیگر هم دستمایه تولیدات سطح پایین قرار نگیرد و هر کسی به خود اجازه ورود به این حوزه را ندهد.

اسداللهی در بخش دیگری از سخنان خود حاج قاسم را یک مردم شناس واقعی توصیف کرد که با سعه صدر و گشاده‌‌رویی در مواجهه با عموم مردم بویژه جوانان، از حداقل ظرفیت‌های آنان به بهترین نحو استفاده کرده و زمینه رشد افراد را در حین انجام کار فراهم می‌کرد که نمونه بارز آن در جریان جنگ سوریه به وضوح قابل مشاهده است.

کارشناس مسایل خاورمیانه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه خلا وجودی شهید سلیمانی امروز بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: همه فعالان حوزه نشر بویژه فعالان مکتب حاج قاسم تلاش کنند با استفاده از منابع روایی مستند و موثق، تولیدات محتوایی تحلیلی و داستانی با محوریت زندگی و اندیشه این شخصیت تولید و در دسترس عموم مخاطبان قرار دهند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس