در پنجمین روز نمایشگاه کتاب تهران چه کذشت؟!

فرصتی برای همنشینی با نویسندگان/ مردم مبالغه را باور ندارند

برگزاری نشست رونمایی از کتاب «باران گرفته است» فرصت مغتنمی بود برای حضور چهره‌های برجسته ادبیات دفاع نقدس

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، برگزاری نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «باران گرفته است» رویدادی بود که در پنجمین روز حضور انتشارات «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

این نشست فرصت مغتنمی بود برای حضور چهره‌هایی سرشناس از نویسندگان ادبیات دفاع مقدس؛ «مرتضی سرهنگی»نویسنده، پژوهشگر فعال در حوزه انقلاب و دفاع مقدس، «محسن مومنی شریف» نویسنده و منتقد ادبیات داستانی دفاع مقدس  و ««مرتضی قاضی» نویسنده حوزه دفاع مقدس، مهمانانی بودند که به اتفاق «احمد یوسف‌زاده» نویسنده کتاب در  نشست حضور یافتند.

نشست اگرچه در هیاهوی سالن نمایشگاه کتاب برگزار شد، اما مقدمه نویسنده کتاب از چگونگی نوشتن این کتاب با آن مصرع شعری که به گویش محلی‌اش قرائت کرد و از فراقی گفت که سامان نیافته، دیگر کسی حواسش به شلوغی راهروهای مجاور سالن نبود.

صحبت‌های یوسف زاده را «مرتضی سرهنگی تکمیل کرد وقتی گفت «در قلم یوسف‌زاده مبالغه نیست و اصلا مردم مبالغه را باور ندارند»
این نشست با نقد و نظرهای مهمانان برنامه ادامه یافت و به آنجا رسید که مومنی شریف از سانسور نکردن، روایت‌هایی کوتاه و پرداختن هنرمندانه به دوران پیش از تولد شهید سلیمانی به عنوان نقاط قوت کتاب باران گرفته است نام برد.

پس از اتمام نشست نیز حاضران در سالن و محل برگزاری نشست، کتاب‌های امضا شده نویسنده را هدیه گرفتند.

اما در غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم هم مثل روزهای گذشته و حتی با استقبالی چشم‌نوازتر روبرو بودیم.

از حضور سرتیپ خلبان «محمدرضا واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش تا بازدید سخنگوی شورای نگهبان و دبیرکل جمعیت حمایت از فلسطین که در میان جمعیت خود را به غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم رساندند.

پنجمین روز نمایشگاه کتاب تهران در حالی به کار خود پایان داد که هنوز بودند کودکانی که می‌خواستند تصویر قهرمانشان را با خود ببرند و مادرانی که می خواستند دست کودکانشان را بگذارند در دست یار مهربانی که روی آن نام شهیداس قاسم سلیمانی حگ شده است.

نمایشگاه کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه همچنان میزبان اهالی فرهنگ و کتاب از  نقاط مختلف است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس