مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود

مدیرعامل مجمع خیّران حرم‌ساز کشور گفت: در طول تاریخ همواره اسم سلاطین و پادشاهان در عرصه‌های بازسازی عتبات ثبت شده اما به همت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز حرم‌های مطهر شیعیان با رویکرد مردمی در حال توسعه و بازسازی هستند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایسنا؛ احمدرضا عاملی در جمع اعضای هیئت مدیره مجمع خیّران حرم‌ساز استان کرمان اظهار کرد: کرمان سرمایه‌های معنوی عظیمی دارد که به فعلیت درآمده و بر اساس تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی پیش رفته است.

وی با بیان این نکته که برخی شهرها به عناوینی مشهورند مانند اصفهان که به پایتخت فرهنگی ایران و شیراز به پایتخت شعر و ادب معروف است، افزود: طی بازدیدی که از نمایشگاه خدمات استان کرمان در بازسازی عتبات داشتم، من فکر می‌کنم کرمان پایتخت عشق و ارادت به ائمه علیهم‌السلام است.

عاملی، این توفیق را نتیجه‌ تفکر شهید سلیمانی در بحث مردمی کردن بازسازی عتبات دانست و گفت: در طول تاریخ همواره اسم سلاطین و پادشاهان در عرصه‌های بازسازی عتبات ثبت شده اما به همت شهید حاج قاسم سلیمانی امروز حرم‌های مطهر شیعیان با رویکرد مردمی در حال توسعه و بازسازی هستند.

وی تاثیرات وسیع شهید سلیمانی را در عرصه‌های مختلف به ویژه عتبات عالیات، شگفت‌انگیز برشمرد و بیان کرد: حاج قاسم از سال ۱۳۸۳ محوریت بازسازی حرم مطهر ائمه علیهم‌السلام را از دوش سلاطین برداشته و بر دوش مردم گذاشت.

وی افزود: نگاه حاج قاسم به مردم، نگاه به گنجینه بود و مجمع خیّران حرم‌ساز نیز تشکیلاتی مردمی است و همین خصیصه، پشتوانه‌ آن است.

عاملی بیان کرد: در راستای هرچه بیشتر مردمی کردن توسعه و بازسازی عتبات، مجمع خیّران و کانون‌های حرم‌ساز راه‌اندازی شده است.

رئیس مجمع خیّران حرم ساز کشور تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی عتبات را بستر تمدن اسلامی می‌دانست و در همین راستا برای توسعه و بازسازی آن تلاش می‌کرد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس