مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومتِ حوزهٔ هنری:

تاکید بر اهمیت اندیشه و نظر حاج قاسم/ ارگان‌نویسی، آفت ادبیات جنگ است/ ساحت حاج قاسم را از ارگان‌نویسی دور نگه دارید

مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومتِ حوزهٔ هنری در بازدید از غرفه انتشارات «مکتب حاج قاسم» با تاکید بر اینکه ارگان‌نویسی خطری برای ادبیات جنگ است تاکید کرد: برای شهید سلیمانی باید کار فاخر تولید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، در پنجمین روز از کار نمایشگاه کتاب تهران، مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومتِ حوزهٔ هنری در غرفه انتشارات «مکتب حاج قاسم» حضور یافت و با توضیحات مدیر انتشارات در جریان تولیدات محتوایی عرضه شده در نمایشگاه کتاب تهران قرار گرفت.

«مرتضی سرهنگی» تولید آثار مصور برگرفته از زندگینامه شهید سلیمانی برای گروه سنی کودک را آثاری ارزنده توصیف کرد که روند تولیداتی با این سبک و سیاق همچنان باید ادامه داشته باشد.

وی از شهید سلیمانی به عنوان مدیری صاحب‌نظر، ایده و اندیشه یاد کرد و خطاب به فعالان انتشارات مکتب حاج قاسم توصیه کرد: تلاش کنید در تولیدات محتوایی به هر شکل و قالب که هست، حتما بخشی به معرفی اندیشه و نظر شهید سلیمانی اختصاص یابد. اکر قرار باشد از این شهید چیزی برای آینده باقی بماند، همان اندیشه و نظر اوست.

این نویسنده و پژوهشگر اشاره‌ای هم به اهتمام ویژه شهید سلیمانی به ادبیات کودک و نوجوان داشت و یادآور شد: در زمان برگزاری کنگره شهدای‌ کرمان پیشنهاد شد خاطرات فرماندهان و شهدای کرمان را برای کودکان در قالب کمیک استریپ تهیه کنیم و نکته جالب اینکه قرار شد محتوایی که برای اینکار نیاز بود بعد از تایید بنده و شخص شهید سلیمانی منتشر شود و این حاکی از توجه ویژه ایشان به حوزه کتاب بویژه در بخش کودک و نوجوان است.

مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومتِ حوزهٔ هنری در بخش پایانی گفتگوی خود با انتشارات مکتب حاج قاسم، ارگان‌‌نویسی و تولید محتوای بدون ادبیات و بدون شور و زیبایی را بزرگترین خطر برای ادبیات جنگ دانست و توصیه کرد: شهید سلیمانی شخصیتی والاست که معرفی ایشان نیازمند ادبیات فاخر است. تلاش کنید دامان ایشان را از ارگان‌نویسی و ادبیات ضعیف بیرون بیاورید.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس