امنیت و ثبات ایران و عراق، مدیون شهیدان ابومهدی و سلیمانی است

عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق گفت: ثبات میان دو کشور ایران و عراق مدیون مقاومت رزمندگان و شهدای دو کشور خصوصاً شهید ابومهدی مهندس و شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از خبرگزاری دانشجو، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس جمهور عراق، آمریکا را دشمن مشترک دو کشور دانست و بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور و نیز حل و فصل موضوع بازپرداخت مطالبات کشورمان از عراق تأکید کرد.

دکتر قالیباف با بیان اینکه مسئولان دولت و مجلس دو کشور باید به عمق بخشیدن در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی مشترک توجه جدی داشته باشند، تصریح کرد: روابط دوجانبه ایران و عراق در سطح منطقه و جهانی و حتی میان کشورهای مسلمان و عرب مهم و تعمیق این ارتباطات تأثیرگذار است لذا بستر تحقق این موضوع باید بیش از پیش فراهم شود.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا نخستین دشمن دو کشور است که نمی‌خواهد ارتباطات مشترک عمق یابد، افزود: این موضوع در عرصه تحریم‌های ظالمانه به وضوح مشهود است لذا حتماً آمریکایی‌ها به کشور دوست و برادر عراق فشار می‌آورند تا در روابط دوجانبه خصوصاً در حوزه‌هایی که تحت تحریم قرار دارد، گسترش پیدا نکند.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها دوست ندارند روابط بین کشورهای اسلامی خصوصاً میان ایران و کشورهای عربی توسعه و تعمیق یابد، گفت: ایالات متحده در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و پیش قراول اجرای این سیاست آن‌ها در منطقه نیز رژیم صهیونیستی است.

دکتر قالیباف ضمن تقدیر از مجلس عراق در راستای تصویب حکم اخراج آمریکایی‌ها از این کشور، تصریح کرد: همچنین از دولت عراق برای فراهم کردن بستر گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان تشکر می‌کنیم زیرا این موضوع نقشه آمریکایی‌ها را از بین برد و آثارش مشهود است.

وی با یادآوری اینکه امنیت و ثبات میان دو کشور وجود دارد و این موضوع را مدیون مقاومت رزمندگان و شهدای دو کشور خصوصاً شهید ابومهدی مهندس و شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، افزود: بنابراین اکنون وظیفه ما تقویت و پایدار نگه داشتن این ثبات و امنیت و ارتقای آن است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس