بالاترین سلاح شهید حاج قاسم سلیمانی منطق او بود

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اساتید دانشگاه باید برای جوانان تبیین کنند که بالاترین سلاح شهید سلیمانی منطق او بود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از گزارش فارس، سردار اسماعیل قاآنی در افتتاحیه طرح ملی «اعتلاء»؛ تعالی بخشی مسئولین و استادان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیاری از جنایتکاران مانند آن‌ها که شهید سلیمانی را به شهادت رساندند می‌خواستند بگویند سلاح شهید سلیمانی، تیر و تفنگ و موشک است. اما آنچه شما خوب به آن آگاه هستید و باید برای جوانان آن را تبیین کنید این است که بالاترین سلاح شهید سلیمانی منطق او بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: شهید سلیمانی در هر میدانی با حرف منطقی وارد می‌شد. اگر طرف مقابل منطق را می‌پذیرفت، جنگی نداشت اما طرف‌های مقابل او  نمی‌خواستند حرف حقیقی را بپذیرند و می‌خواستند به محاربه بپردازند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به دیگران می‌آموخت که چگونه وارد این میدان شوید، گفت: شهید سلیمانی به همه آموخت که اگر دشمن منطق سرش نمی‌شود و می‌خواهد از طریق اعمال قدرت و زور حرف خود را به کرسی بنشاند راه برخورد با دشمن چگونه است. به همین دلیل چنین شخصیتی برای دشمن قابل تحمل نبود.

فرمانده نیروی قدس بیان کرد: دعوای ما با آمریکا و اذناب آن مانند رژیم خونخوار صهیونیستی سر این است که ما راه مستقیم را تشخیص دادیم و به دیگران هم یاد دادیم و آن‌ها از این موضوع ناراحت هستند. آن‌ها جنگ راه می‌انداختند، سلاح می‌فروختند و نحوه جنگیدن را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کردند. یعنی همه چیز دست خودشان باشد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها ۷ هزار میلیارد دلار در این ۲۰ سال در منطقه هزینه کردند نه تنها چیزی را بدست نیاوردند بلکه هر روز یک چیزی را از دست دادند.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب تاکید می‌کنند هزینه سازش از هزینه مقاومت بیشتر است واقعا حرف درستی است و امروز مقاومت در صحنه دفاعی خودش را خوب نشان داده است. هنگامی که برادرانتان در سوریه تحت عنوان مدافعین حرم ایستاده بودند دشمنان دربرخی کشورهای اروپایی اجلاس می‌گذاشتند و بیش از ۷۰ کشور علیه سوریه اجماع می‌کردند اما نتیجه مقاومت این شد که رئیس جمهور ما به سوریه رفت و یک مهر طلایی در دفتر مقاومت زد. در اجلاس اتحادیه عرب هم همه کسانی‌ که علیه بشار بودند از او برای حضور در اجلاس دعوت کردند.

سردار قاآنی با بیان اینکه مقاومت در صحنه سیاسی، امنیتی و اقتصادی هم خودش را نشان داده است، تصریح کرد: این‌ها درس‌هایی است که جمهوری اسلامی درون خودش یاد گرفته است و در حال آموزش دادن به سایر کشورهاست. لذا؛ دشمنان از این موضوع ناراحتند. بعد آن‌قدر عاجز می‌شوند که مرد اول مبارزه با تروریسم را ترور می‌کنند.

وی افزود: ما زیباترین نوع نبرد را به نیروهای مقاومت آموزش داده‌ایم. آمریکایی‌ها در دوره جدید بعد از یازده سپتامبر که مستقیما وارد جنگ شدند اگر فرهنگ انقلاب اسلامی نبود جهان را می‌بلعیدند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: انقلاب اسلامی پرچمدار حیات نورانی مقاومت در منطقه است. انقلاب اسلامی ابتدا همه شیوه‌هایی که به دیگران یاد می‌دهد را درون خودش پیاده کرده است و به همین دلیل دیگران حرف ما را قبول می‌کنند.

وی در پایان افزود: امروز جمهوری اسلامی جزو تعیین کننده‌ترین‌ها در منطقه است. شما وضعیت امروز عراق را به زمانی‌ که آمریکایی‌ها عراق را اشغال کردند مقایسه کنید، در ابتدا که عراق را اشغال کردند یک فرمانده نظامی را حاکم کردند و مدتی بعد به دلیل فشارها یک فرد سیاسی را جای او گذاشتند اما حالا ببینید چه دولت و مجلس و سیستمی در عراق حاکم است. این به دلیل استحکام فرهنگ انقلاب اسلامی و مقاومت است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس