با مشارکت مکتب حاج قاسم و انتشارات راه یار «کلنا قاسم» به بازار رسید/ زندانیان آل‌خلیفه از ایام شهادت حاج قاسم چه می‌گویند؟

کتاب «کُلنّا قاسم»؛ خاطرات زندانیان بحرینی از ایام شهادت حاج قاسم با ترجمه نعیم شرافت و بازنویسی میرمحمدابراهیم یزدانی، از دیگر تازه‌های نشر راه یار است که با مشارکت بنیاد مکتب حاج قاسم به چاپ رسیده است.

هر کدام از ما از لحظهٔ شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی خاطره‌ای تلخ در یاد داریم. اما محور کتاب «کلنا قاسم» خاطرات عده‌ای خاص از این ایام غم‌بار است که به علت شرایط خاصی که داشتند نمی‌توانستند از صحت خبر مطمئن شوند؛ زندانیان سیاسی بحرینی که در بند رژیم آل‌خلیفه هستند!

کتاب، روایت‌هایی از زبان زندانیانی است که در زمان شهادت حاج قاسم، به جرم همکاری با محور مقاومت و اقدام علیه حکومت آل‌خلیفه در زندان بوده‌اند و احتمالاً اکنون هم در بند هستند.

این افراد با توجه به شرایط زندان و ارتباطات محدودشان با تأخیر از صحت خبر مطلع شدند و پیش از آن تصور می‌کردند خبر شهادت سردار، شایعه‌ای برای در هم شکستن روحیه و توان نیروهای مقاومت است.

این مجموعه در سال ۱۴۰۰ به زبان عربی منتشر شد. نسخهٔ فارسی آن نیز با ایجاد تغییرات ادبی و ویرایشی در متن برای گویاتر شدن خاطرات، در قالب ۴۰ روایت به تازگی منتشر شده است. البته متن عربی خاطرات بدون دخل و تصرف، بعد از هر خاطره آمده؛ ضمن اینکه تمامی اسامی در این کتاب، مستعار است.

کتاب «کلنا قاسم» آغازی است بر تولیداتی با محور «روایت‌های بین‌المللی از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم» و به توصیف عمق استراتژیک شخصیت بین‌المللی، مردمی و جهادی این سردار بزرگوار می‌پردازد که به سلول‌های زندان مخوف و به‌شدت امنیتی آل‌خلیفه نیز نفوذ کرده بود.

انتشارات راه‌یار با مشارکت انتشارات مکتب حاج قاسم، کتاب «کلنا قاسم» را به تحقیق و بازنویسی میرمحمد ابراهیم یزدانی و ترجمهٔ نعیم شرافت، در قطع رقعی و در صد و یازده صفحه روانهٔ بازار کرده است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس