بنیاد مکتب حاج قاسم میزبان اقشار مختلفی از بازدیدکنندگان در روز دوم نمایشگاه کتاب بود

بنیاد مکتب حاج قاسم در روز دوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب پذیرای اقشار مختلفی از بازدیدکنندگانی بود که در غرفه عکس‌های یادگاری می گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، بازدیدکنندگان در روز دوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور در غرفه بنیاد مکتب حاج قاسم عکس های یادگاری می گرفتند.

غرفه بنیاد مکتب حاج قاسم در روز دوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاهد حضور چهره‌های شاخصی از حوزه‌های ادبی و هنری، بین‌المللی، نظامی، دولتی ، رسانه‌ای و فعالین حوزه دفاع مقدس بود.

از جمله مهمانان غرفه بنیاد مکتب حاج قاسم در روز دوم نمایشگاه کتاب تهران می‌توان به حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران، سید حسن رضا تقوی نویسنده پاکستانی الاصل کتاب سرباز، محمدحسین حیدری مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، غلامرضا حیدری ابهری نویسنده و محقق حوزه تعلیم و تربیت کودکان، علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما، سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین، عثمان لاویچ رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ سارایوو، مسعود اسداللهی کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌المللی و منطقه، علی محمد مودب مدیرعامل موسسه شهرستان ادب و دستیار وزیر ارشاد، سردار حسین علائی فرمانده اسبق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وحید یامین‌پور دبیر شورای‌عالی جوانان، مختار حداد سردبیر روزنامه الوفاق، و علی ناظری مدیر مسئول انتشارات فاتحان اشاره کرد.

یکی از موارد مورد توجه غرفه بنیاد مکتب حاج قاسم در روز دوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور کودک خردسالی در غرفه بود که با خیره شدن به تصاویر کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، صفحات آن را ورق می زد.

کتاب «پی‌نمای از چیزی نمی‌ترسیدم»، نسخه‌ی مصور (کمیک‌استریپ) کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» است که برای گروه سنی نوجوانان طراحی و تدوین شده است. «از چیزی نمی‌ترسیدم»، زندگی‌نامه‌ی حاج قاسم سلیمانی به قلم خود شهید است که با دستان مجروحشان نوشته‌اند. حاج قاسم در این کتاب، به زندگی پرفراز و نشیب خود از سال ۱۳۳۵ یعنی دوران کودکی‌شان که زیر سایه‌ی محبت‌های پدر و مادری متدین در روستای قنات‌ملک کرمان سپری شد تا ایام نوجوانی که برای ادای دین خانواده به کرمان مهاجرت کرد و شرح شجاعت‌ها و مبارزات انقلابی‌شان در سال ۵۷، می‌پردازد. این کتاب راهنمای خوبی برای کودکان و نوجوانان دوست‌دار راه و مکتب شهید سلیمانی است برای آن‌که بدانند، قاسم سلیمانی چگونه «قهرمان ملی وطن» و «سردار دل‌ها» شد.
جملات راوی و متن مکالمات شخصیت‌های داستان تا حد ممکن مشابه و وفادار به دست‌نوشته‌های شهید سلیمانی است اما در مواردی برای پیش‌برد داستان، رسا شدن گفت‌وگوها و نزدیک‌تر شدن زبان آن به مخاطب نوجوان، تغییرات جزئی اعمال شده است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس