بیانات حاج‌قاسم درباره شهید،برگرفته از قرآن است

حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت:شهدا الگو و گواهان صادق راه خدا هستند، شهید سلیمانی تاکید داشت تا کسی شهید نشود، شهید نمی‌شود

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از خبرگزاری دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در مجمع عمومی انجمن جانبازان قطع نخاعی ایرانیان اظهار داشت: شهید به دو معناست، شهدا از یک سو، چون الگو هستند و در قله قرار دارند همه باید به آن‌ها اقتدا کنند و از این جهت به آن‌ها شهید می‌گویند و از سوی دیگر کسانی که در راه خدا و به وعده‌ای که به خدا دادند وفا کردند و کشته شدند و به آن‌ها هم اصطلاحاً شهید گفته می‌شود. یعنی در قرآن دو تعبیر از شهید شده است و یک تعبیر این است که شهدا الگو و گواهان صادق راه خدا هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: در قرآن خطاب به شهدا آمده است که «شما شهدا امت وسط هستید» یعنی نه افراط می‌کنید و نه تفریط. از این جهت برای همه جهانیان شما الگو هستید و پیامبر هم الگوی شماست. شما برای خدا، قیام کننده و شاهدان عدالت اجتماعی باشید. این همانی است که شهید حاج قاسم سلیمانی گفته که تا کسی شهید نشود، شهید نمی‌شود.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس