تأکید امیرعبداللهیان بر پرونده ترور شهیدسلیمانی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همتای عراقی با اشاره به اقدامات حقوقی جامع جمهوری اسلامی ایران و عراق، خواستار تسریع در نهایی شدن این پرونده و محاکمه مجرمان این ترور ضدانسانی شد.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، اولین دور مذاکرات حسین امیرعبداللهیان با فواد حسین، وزیر خارجه عراق، امروز چهارشنبه سوم اسفند، در وزارت امور خارجه عراق برگزار شد.

دکتر امیرعبداللهیان  و هیئت همراه در بدو ورود به بغداد، با حضور در محل اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا، به شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این اقدام تروریستی ادای احترام کردند.

در این مذاکرات، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن پاسداشت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، با اشاره به اقدامات حقوقی جامع جمهوری اسلامی ایران و عراق، خواستار تسریع در نهایی شدن این پرونده و محاکمه مجرمان این ترور ضدانسانی شد.

امیرعبداللهیان اشتراکات جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق را اشتراکاتی استراژیک دانسته و اظهار امیدواری کرد سند همکاری‌های امنیتی دو کشور هرچه سریعتر نهایی شود.

وزیر خارجه کشورمان فعالیت‌های برخی گروهک‌های جدایی‌طلب و تروریستی در شمال عراق را غیرقابل قبول دانسته و از تلاش‌های طرف عراقی برای حل این مسئله قدردانی کرد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس