تصویر دست‌نوشته‌ها بر سندیت کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» افزود

علاقه به شخصیت حاج قاسم سلیمانی، بی‌شک مهم‌ترین علت اقبال عمومی به تنها کتابی است که به قلم آن بزرگوار منتشر شده. اما باید عواملی مثل زیبایی در تدوین و انتشار کتاب،‌ قیمت مناسب، توزیع فراگیر و تبلیغات گسترده را هم به آن عامل اصلی اضافه کرد.

کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگی‌نامهٔ خودنوشت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به چاپ ۱۲۰ رسید. در دوران حاضر کمتر کتابی را سراغ داریم که به چنین رکوردی دست پیدا کند. برای بررسی علل این استقبال با «میثم رشیدی» نویسنده و روزنامه‌نگار به گفت‌وگو نشستیم.
او دربارهٔ اینکه چه ویژگی‌هایی باعث شده کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، ۱۲۰ بار تجدید چاپ شود می‌گوید: «علاقه به شخصیت حاج قاسم سلیمانی، بی‌شک مهم‌ترین علت اقبال عمومی به تنها کتابی است که به قلم آن بزرگوار منتشر شده. اما باید عواملی مثل زیبایی در تدوین و انتشار کتاب،‌ قیمت مناسب، توزیع فراگیر و تبلیغات گسترده را هم به آن عامل اصلی اضافه کرد.».
رشیدی با تأکید بر اهمیت امر توزیع و انتشار می‌افزاید: «از پارامترهای لازم برای اینکه از کتابی تا این حد استقبال شود، انتشار و توزیع حرفه‌ای کتاب است، که دربارهٔ این کتاب رعایت شد. این تجربه نشان داد که بهترین کتاب‌ها نیز باید در روند انتشار به صورت حرفه ای دیده شوند و الا ممکن است با استقبال مواجه نشوند.».
این نویسنده و روزنامه‌نگار یکی از نقاط قوت این کتاب را پایندی کامل به متن اصلی و آوردن تصویر دست‌نوشته‌ها دانست و گفت: «این کار اگرچه قیمت کتاب را کمی بالا برد، اما بر سندیت آن افزود. دست‌اندرکاران انتشار کتاب هم هیچ عنوان و عبارتی را سانسور نکردند که این موضوع هم به جلب اعتماد عمومی کمک کرد.».
رشیدی فضای نشر را دربارهٔ حاج‌قاسم این‌گونه ترسیم کرد: «بعد از شهادت حاج قاسم، بی‌نظمی خاصی در حوزهٔ انتشار آثار مرتبط دیده می‌شد. اما شکر خدا پس از گذشت مدتی این بی‌نظمی‌ها و انتشار آثار ضعیف به حداقل رسیده است. امیدواریم که مکتب حاج‌قاسم با در نظر گرفتن کیفیت کارها و این موضوع مهم که همهٔ عاشقان حاج‌قاسم می‌خواهند نام خود را در زمرهٔ نویسندگان دربارهٔ ایشان قرار بدهند، ضمن اینکه با همهٔ سلیقه‌ها تفاهم و همکاری می‌کند، در جهت بالا بردن کیفیت کارهای منتشر شده،‌ از هیچ کوششی دریغ نکند.».



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس