جامعه ما به تبیین مکتب حاج قاسم نیازمند است / حاج قاسم تجسم عینی و عملی همه ارزش‌های انقلاب

مراسم رونمایی از تازه‌ترین آثار انتشارات «مکتب حاج قاسم» عصر یکشنبه ۱۰ دی‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده شهید سلیمانی و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی در محل تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طلیعه این مراسم پیرامون شخصیت سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: شهید سلیمانی به معنای واقعی اسطوره بزرگ تاریخ ایران است.

«اسماعیلی» به کار بردن تعبیر مکتب در مورد شهید سلیمانی توسط رهبر معظم انقلاب را تاییدی بر شخصیت والای آن شهید دانست و افزود: این عنوان در میان شهدای پرفضیلت انقلاب کمتر به کار رفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حجم گسترده تولید محتوا و آثار فرهنگی در اندک زمانی پس از شهادت سردار سلیمانی اشاره و تاکید کرد: خلق آثار متعدد هنری پس از شهادت شهید سلیمانی، به واقع تبلور حجم عظیم  محبت و عاطفه مردم ایران و منطقه و بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان نسبت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم معرفی این سردار شهید به نسل جوان اظهار داشت: تمام لحظات زندگی شهید سلیمانی واجد پیام‌های اخلاقی و معنوی و هر آن چیزی است که در مبارزه به آن نیاز داریم و این پیام‌ها باید به نسل جوان انتقال داده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از آثار مکتب حاج قاسم به عرصه تولید و رونمایی رسیده است، خاطرنشان کرد: با افتخار در خدمت خانواده شهید سلیمانی و بنیاد مکتب حاج قاسم هستیم.

شهید سلیمانی به مثابه یک درخت تناور بلندقامت میان رویش‌های بعد از انقلاب است/ حاج قاسم بازیگر نبود

«غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دیگر سخنران این مراسم بود.

وی از شهید سلیمانی به عنوان سرمایه‌ای برای انقلاب نام برد که با شهادتش، این سرمایه سودآورتر شد.

حداد عادل در ادامه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند نباید نگران ریزش‌های انقلاب بود، چرا که رویش‌هایی هم داریم و حاج قاسم در میان همه رویش‌ها به مثابه یک درخت تناور بلند قامت است.

وی راز ماندگاری ایران را وجود مردانی بزرگ نظیر شهید سلیمانی دانست و افزود: اخلاص و ثبات در عقیده مهم‌ترین ویژگی حاج قاسم و راز این همه اثرگذاری به‌خصوص بعد از شهادت اوست.

به گفته حداد عادل، حاج قاسم یک متفکر کامل مبانی انقلاب و تجسم عینی و عملی همه ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تاکید کرد:  جنایتکاران دخیل در ترور شهید سلیمانی گمان کردند با شهادت او مانع از سر راهشان برداشته می‌شود، غافل از آنکه شهید سلیمانی در جهان تکثیر شده و آنچه امروز در غزه می‌گذرد، عطر وجود سلیمانی است و شهادت‌طلبی مبارزان فلسطینی، ادامه راه این شهید عزیز است.

تعدد آثار منتشر شده بعد از شهادت شهید سلیمانی، حاکی از نگاه عمیق نویسندگان به قهرمان ملی خود است

در بخش دیگری از این مراسم «زینب سلیمانی» رئیس بنیاد مکتب حاج قاسم، در سخنانی تبیین نقش سردار سلیمانی در حوادث منطقه را محور برنامه‌های سالگرد امسال دانست و اظهار داشت: با توجه به حوادث منطقه، بنا داشتیم به تبیین نقش شهید سلیمانی در ارتباط با جهان مقاومت بپردازیم و از این رو شعار «شهید القدس»  را به عنوان شعار مراسم امسال انتخاب و معرفی کردیم.

رئیس بنیاد مکتب حاج قاسم به آثار تولید شده پیرامون سردار شهید نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه طی سه سال بعد از شهادت حاج قاسم عزیز، حدود هشتصد اثر مکتوب توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده است که نشان دهنده نگاه عمیق نویسندگان به این قهرمان ملی است.

جامعه ما نیازمند تبیین مکتب حاج قاسم است

«حجت‌الاسلام محمد قمی» ریاست سازمان تبلیغات اسلامی که به عنوان مهمان در آئین رونمایی از تازه‌های نشر مکتب حاج قاسم حضور یافته بود، در سخنان کوتاهی اظهار داشت: ما خود را خادم تبیین مکتب حاج قاسم می‌دانیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: مکتب حاج قاسم تبیین می‌خواهد و این جامعه به حاج قاسم و تبیین مکتب او نیازمند است.

در پایان این مراسم با حضور فرزندان شهید سلیمانی و مهمانان حاضر در مراسم، از هفت عنوان اثر تازه منتشر شده انتشارات مکتب حاج قاسم  رونمایی شد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس