حاج‌قاسم الگوی مقاومت را در منطقه گسترش داد

حجت الاسلام شیرازی در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای گفت: مقاومت رکن رکین اندیشه های دفاعی رهبر انقلاب است که در ایران اسلامی نهادینه و حاج قاسم گسترش دهنده آن است.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل ازخبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی شیرازی جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای گفت: زیباترین و بهترین الگوی دفاعی امروز در جهان الگوی نظامی دفاعی رهبر انقلاب است که هم به بعد مادی و معنوی توجه داشته و هم از پشتوانه قرآنی و روایی برخوردار است.

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح از نظر علمی و عملی دارای کامل ترین نظام دفاعی است، تا جایی که دشمنان اعتراف کردند هر جا وارد شدیم جمهوری اسلامی مانع است و این نشان از آن دارد ما در موضوع دفاعی در مقابل هر توطئه درونی و بیرونی ایستاده‌ایم. توان دفاعی ما همواره دشمن را در هر جای دنیا مایوس کرده است و این نظام از نظر تجهیزات مادی و معنوی به یک نظام قوی و قابل قبول تبدیل شده و از نظر معنوی در ارتباط با اولیای الهی به خودسازی و هجرت از بعد نفسانی به یک نظام کامل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن مقاومت یک اصل مسلم در نظام دفاعی رهبر انقلاب است، گفت: این امر امروز در جهان تثبیت شده است و امروز مقاومت در سوریه، عراق و لبنان می بینیم. مقاومت رکن رکین اندیشه های دفاعی رهبر انقلاب است که در ایران اسلامی نهادینه و در جنگ شناختی، امنیتی، سیاسی و در تمام جبهه های جنگ ترکیبی تثبیت شده است.

جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: نظام دفاعی اندیشه‌های رهبر انقلاب پیروزی و شکست را تضمین کرده است و هیچ دشمنی نتوانسته ما را شکست بدهد. در جنگ هشت ساله، مبارزه با صهیونیسم و داعش این نظام دفاعی امروز پر رنگ تر از گذشته به راه خود ادامه می دهد. مقاومت امروز ملت فلسطین پیروزی آنها را به اوج رسانده و دشمن را با شکست مواجه کرده است و امروز اسرائیل در مقابل عزم مردم فلسطین عاجز است. امروز از نظام دفاعی رهبر انقلاب برای دفاع در همه جای دنیا از لبنان تا سوریه، یمن و فلسطین الگو گرفته‌اند و سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی مقاومت را در منطقه گسترش داد.

وی گفت: در اندیشه دفاعی رهبر انقلاب بایدها و نبایدهایی وجود دارد. سلطه پذیری و سلطه‌گری در این اندیشه ممنوع است. ستم پذیری و ستمگری ممنوع است. در این نظام اندیشه فکری کشتن مردم ممنوع است. ساخت بمب شیمیایی و بکارگیری آن در کشتار جمعی منع شده است. نظام دفاعی اندیشه رهبر انقلاب منطبق با دین مبین اسلام و اسلام ناب محمدی است که الگویی مقاوم و شکست ناپذیر است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس