‍ حاج قاسم سلیمانی نماد صلح و دوستی در جهان

دبیر کل جمعیت هلال احمر از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد صلح و دوستی در جهان یاد کرد و گفت: خدمات صادقانه شهید سلیمانی در ایام بحران سیل خوزستان، بخشی از ابعاد شخصیتی این چهره محبوب جهان اسلام است که قطعا فراموش شدنی نیست.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایرنا، یعقوب سلیمانی در مراسم اختتامیه جشنواره جوانان «رفیق خوشبخت ما» که در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهارکرد: بیش از ۵۴ هزار اثر در ۲۰ رشته به دبیرخانه این جشنواره که با محوریت بررسی و شناخت ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار گردید، ارسال شده است.

وی استقبال صورت گرفته از این جشنواره را بیانگر عشق و علاقه مردم به سردار دلها دانست و افزود: آثار رسیده عمدتا در بخش های شعر، فیلم کوتاه، نقالی و پرده خوانی، طراحی و نقاشی، داستان سخنوری و روایت‌گری است که نسبت به نخستین دوره جشنواره افزایش ۳۰درصدی داشت.

وی از سردار شهید حاج قاسم به عنوان نماد صلح و دوستی در جهان یادکرد و افزود: سال آینده نیز رویداد بزرگ صلح و امنیت با هدف ترویج روحیه گفت‌وگو برای صلح با محوریت حاج قاسم برگزار خواهد کرد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور سردار سلیمانی در زمان سیل و خدمات وی به سیل زدگان خوزستان بیان‌داشت: مردم خدمات صادقانه شهید سلیمانی را فراموش نخواهند کرد.

سلیمانی همچنین فعالیت داوطلبان، امدادگران و جوانان هلال احمر را ادامه راه جوانان ایرانی در جنگ تحمیلی بیان‌کرد و افزود: امدادگران ایرانی در امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه حاضر بودند و با به خطر انداختن جان خود، عملیات نجات زیر آوار ماندگان را تسریع دادند که از این روحیه ایثارگری، یادآور سال‌های دفاع مقدس است.

دومین جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی رفیق خوشبخت ما حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی فقیه و دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آبادان با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس