حاج قاسم مزین به صدق و اخلاص بود/ تشییع او، میلیونی و در تاریخ بشریت بی‌نظیر بود

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود به‌ مناسبت سومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت گفت: پروژه آمریکا در منطقه در سایه مقاومت، پایداری و حضور شهیدان سلیمانی و المهندس ناکام ماند. حاج قاسم توانست در طول دو دهه با هماهنگ کردن محور مقاومت در برابر توطئه‌ها و سناریوهای آمریکا بایستد.

دبیر کل‌ حزب الله لبنان طی سخنرانی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همرزمان ایشان گفت: حاج قاسم مزین به صدق و اخلاص بود. او یکی از گزینه‌های مطرح برای ریاست جمهوری ایران بود اما او این را رد کرد و ترجیح داد در فعالیت جهادی باقی بماند.

 سید حسن نصرالله افزود: حاج قاسم سلیمانی در دو دهه گذشته موفق شد طرف‌های محور مقاومت را با هم هماهنگ کند. اگر جنگ اسرائیل علیه لبنان موفق شده بود، علیه سوریه هم جنگ میشد اما این اتفاق نیفتاد و نقش شهید سلیمانی اینجا مشخص می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: پروژه آمریکا در منطقه در سایه مقاومت، پایداری و حضور شهیدان سلیمانی و المهندس ناکام ماند و ترامپ در برابر شکست بزرگ و تاریخی دستور ترور این دو شهید را داد و ضربه‌ای سخت به محور مقاومت وارد کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف ترور شهید سلیمانی، شکستن کمر محور مقاومت بود، نه فقط ضربه به ایران! سه سال از ترور و شهادت فرماندهان گذشت؛ نتیجه چه شد؟ ایران به هیچ یک از شروط و فشارهای آمریکا تن نداد.

وی در پایان گفت: تشییع میلیونی و بی‌نظیر در تاریخ بشریت رخ داد. گزارش‌ها می‌گوید ترامپ منتظر یک تشییع جنازه کوچک و محدود در ایران بود اما غافلگیر شد. ایران هرگونه مذاکره و در هر موضوعی با ترامپ را مطلقا رد کرد. کاملا وضعیت، عکس چیزی شد که آمریکا دنبال آن از پی ترور شهید سلیمانی بود.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس