خون حاج «قاسم» موجب سربلندی و طراوت مقاومت شده است/ دشمن صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد

«اسماعیلی» گفت: مقاومت انقلابی در منطقه افتخار آفریده و خون حاج «قاسم» موجب سربلندی و طراوت مقاومت شده برای همین است که ۱۵ مهرماه بیش از هزار صهیونیست در یک روز به هلاکت رسیدند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (شنبه) در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان و گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی در بیرجند، اظهار داشت: 13 آبان یکی از ایام‌الله تاریخ انقلاب اسلامی است که در این روز کتاب قطور افتخارات انقلاب در این روز ورق خورده و سه اتفاق مهم و تاریخی در آن ثبت و ضبط شده است.

وی به تشریح حوادث رخ داده پرداخت و گفت: امام راحل چهارم آبان ۱۳۴۳ در اعتراض به مصونیت قضایی اتباع آمریکایی و سخنرانی طوفانی عزای عمومی اعلام کردند تا بیرق‌های عزا در شهرها به اهتزاز درآید چرا که استقلال ایران را فروختند و ایران را جزو مستعمرات آمریکا کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: مناسبت دوم در ایام پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳ آبان ۵۷ روز دانش‌آموز نام گرفت و آن روز دانش‌آموزان تهرانی مقابل دانشگاه توسط عوامل خود فروخته پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و امروز هم دانش‌آموزان در صحنه هستند.

اسماعیلی ادامه داد: اتفاق سوم که انقلاب دوم هم نام گرفت ۱۳ آبان ۱۳۵۸ رخ داد که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) بود زیرا آن‌ها این احساس را در وجود خود با نگاهی به تاریخ مبارزات انقلابی در همه دنیا به دست آوردند که هر جا آمریکا سفارتخانه داشته، منشأ نیرنگ و نقشه برای فروپاشی ملل مختلف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه اگر امروز محکم بر سر آرمان مقابله با آمریکای جهان‌خوار ایستاده‌ایم حاصل اقدام شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام(ره) است، تصریح کرد: آرمان مبارزه با آمریکا و مبارزه با صهیونیست نسل به نسل منتقل شده است.

اسماعیلی در ادامه به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی اشاره و مطرح کرد: اتفاقاتی که در غزه رخ داده تاریخ را شرمنده کرده زیرا رژیم خون‌آشام وحشی، نژاد پرست و کودک‌کش به همه آرمان‌ها و هستی یک ملت هجوم برده و آن‌ها را به خاک و خون کشیده است.

وی با بیان اینکه مسیر مقاومت که از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفته تا نابودی صهیونیست‌ها ادامه دارد، افزود: بیش از ۱۰۰ سال مردم فلسطین با صهیونیست درگیر هستند چون آن‌ها از نقاط مختلف دنیا به سمت فلسطین سرازیر شدند و دولت اروپا که قیومیت این سرزمین را داشتن با مکر شروع به اسکان آن‌ها کرد اما خروج بریتانیا یک دولت جعلی و نامشروع به نام اسرائیل متولد شده و ۷۵ سال است که مشغول جنایت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: این رژیم به مدارس، مراکز خدمات رحمانی و هیچ جایی رحم نمی‌کند، کجایند مدعیان حقوق بشر و دستگاه‌های عریض و طویل بین‌المللی که برای یک موضوع کوچک به خط می‌شوند و همه نیروی خود را به‌کار می‌گیرند برای اینکه با ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه مبارزه کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام و همه آزادگان به خباثت آمریکا پی برده‌اند، شاید روزی که علم مبارزه بلند شده بود تردیدهایی در گوشه و کنار شنیده و دیده می‌شد که چرا خود را دچار مشکل می‌کنید و با ابرقدرت درگیر شده‌اید بلکه باید با او کنار بیاید اما امروز ساده‌لوح‌ترین افراد مجبور به سکوت هستند.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت انقلابی در منطقه افتخار آفریده و خون حاج «قاسم» موجب سربلندی و طراوت مقاومت شده برای همین است که ۱۵ مهرماه بیش از هزار صهیونیست در یک روز به هلاکت رسیدند، تصریح کرد: مسیر مبارزه با قوت ادامه پیدا می‌کند زیرا دشمن صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد و آمریکای جنایت‌کار و همه پشتیبانان رژیم صهیونیستی به‌زودی مرگ این رژیم نامشروع را خواهند دید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۵ مهرماه روز حماسه جوانان فلسطینی نامگذاری شده و ۲۵ مهرماه نیز به عنوان گرامیداشت کودکان و زنان فلسطینی و نسل‌کشی نامگذاری شده تا هم این حماسه و عظمت و هم دژخیمی رژیم صهیونیست در تاریخ بماند.

اسماعیلی گفت: شاید دشمن این را دور ببیند ولی ما نزدیک می‌بینیم به مجاهدان سرزمین قدس این بشارت را به نمایندگی از مردم می‌دهیم بایستید که خداوند پشت سر شماست و به‌زودی نماز را به امامت رهبر عزیز انقلاب در بیت‌المقدس برپا خواهیم کرد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس