‍ دادگاه رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی برگزار شد

دادگاه رسیدگی به پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از مهر، دادگاه حقوقی بین الملل رسیدگی به پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهدای مدافع حرم به طرفیت دولت آمریکا برگزار شد.

بر اساس اصل ۳۴ قانون اساسی دادخواهی حق هر فرد است و دادگاه موظف به شنیدن دادخواهی وی است. همچنین بر اساس قانون ممانعت از تشدید جنایات آمریکا که به دولت ایران اجازه داده است هر اقدامی در جهت تأمین حقوق شهروندان ایرانی در برابر رفتارهای آمریکا انجام دهد.

در دادگاه رسیدگی به پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تعداد زیادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز حضور داشتند.

وکیل مدافع تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم با حضور در جایگاه ضمن قرائت متن شکوائیه خود، از مقام عالی ریاست دادگاه خواست کلیپی از جنایات دولت آمریکا در دادگاه نشان داده شود که با موافقت قاضی مواجه شد.

اختر تاران همسر خیرالله صمدی با حضور در مقابل جایگاه با اعتراض به جنایت‌ها و نسل کشی‌های دولت آمریکا گفت: سربازان برای جلوگیری از اقدامات رژیم آمریکا به منطقه اعزام شدند. از جمله این سربازان همسر شهید من خیر الله صمدی پدر دو فرزند بود.

همسر این شهید با بیان جزئیات عملیات‌های تروریستی داعش در مناطق عراق و سوریه گفت: گروه تروریستی داعش از سال ۸۹ اقدامات خود را آغاز کرد و شهر رقه سوریه را به عنوان مرکز حکومت خود قرار داد. آمریکا می‌خواست با شهادت سردار سلیمانی و دیگر یارانش ادامه حضور خود در منطقه را تضمین کند.

وی خطاب به ریاست دادگاه گفت: هیچ برآورد و محاسباتی نمی‌تواند میزان ارزش اقدامات حاج قاسم سلیمانی را که منجر به خروج آمریکا از منطقه شد؛ محاسبه کند.

وی از ریاست دادگاه خواست حداکثر مجازات ممکن را برای برخورد با جنایتکاران آمریکایی و عاملان شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر بگیرد.

مادر شهید محمود رادمهر هم با حضور در جایگاه با تشکر از ریاست دادگاه برای برگزاری این جلسه، ضمن تبیین اهداف آمریکا از تشکیل گروه‌هایی همچون داعش گفت: آقای قاضی بسیاری از مقامات دولت‌های مختلف، این حمایت دولت آمریکا از داعش را گزارش کردند. تسلط بر منابع نفتی منطقه و کاهش قدرت ایران در منطقه از عوامل اصلی حمایت آمریکا از گروه تروریستی داعش بوده است.

مادر شهید رادمهر حضور فرزندش در مناطبق جنگی سوریه را به دلیل دعوت مستقیم دولت آن کشور دانست و گفت: هیچ چیز داغ عزیزان ما را جبران نمی‌کند و سیاست کثیف دولت‌های آمریکا و همپیمانانش در وتوی مطالبات جهان نمی‌تواند عدالت را در خصوص فرزند من و دیگر یارانش محقق سازد.

وی از مقام عالی دادگاه خواست حق فرزند شهیدش را مطالبه و بازستاند.

زینب محرابی فرزند شهید حسین محرابی هم با حضور در دادگاه گفت: داعش با تفکر سلفی‌گری که تولید دستگاه‌های اطلاعاتی دولت کثیف انگلیس و آمریکا بوده است ضمن حاکم کردن ارزش‌های غیر اسلامی و غیر انسانی در مناطق تحت سلطه خود، موجب به خاک و خون کشیدن مسلمانان بیشماری در مساجد شده و برای مدتی به کابوسی برای ملت‌های منطقه تبدیل شده بودند.

وی شهید محرابی را یکی از سربازانی دانست که به صورت قانونی و با دعوت دولت سوریه پا به میدان مجاهدت گذاشت و گفت: وی هیچ چشمداشت مالی برای خود قائل نبود. فقدان او هرگز برای ما قابل جبران نیست و خدمات او و یاد و خاطر او هیچ‌گاه کاسته نمی‌شود.

دختر شهید محرابی با بیان اینکه امروز روز تولد من است گفت: چندین سال است که ۱۴ آبان خانواده ما کامل نیست و جای خالی پدرم دیده می‌شود. در سرمای پاییز و زمستان جای خالی دست گرم و حضور دلگرم کننده پدرم احساس می‌شود؛ لذا از مقام عالی دادگاه می‌خواهیم حداکثر مجازات را برای دولتمردان آمریکایی و عاملان این جنایت در نظر بگیرند.

مریم رخشانی همسر شهید خبرنگار محسن خزایی با حضور در جایگاه گفت: این شهید عزیز بنا به وظایف خود در نشان دادن جنایات آمریکا و مظلومیت مردم سوریه و عراق در آن منطقه حضور پیدا کرده بود.

وی با اشاره به ترویج خشونت در شبکه‌های مجازی توسط گروه‌های تروریستی؛ گفت: در هم تنیدگی گروه‌های تروریستی به گونه‌ای است که این گروه‌ها از امکانات فضای مجازی برای معرفی خود و ترساندن مردم استفاده می‌کنند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس