ساخت فیلم درباره حاج‌قاسم، نیازی به اغراق ندارد

محسن اسلام زاده، کارگردان گفت: در مستند «پاییز پنجاه سالگی» از زبان شهید محمد جمالی، بخش‌های از زندگی حاج قاسم روایت می‌شود.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم، محسن اسلام‌زاده، کارگردان مستند «پاییز پنجاه سالگی» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: در این مستند از زبان یک شهید به کارهایی که سردار سلیمانی در جنوب شرق ایران انجام داده پرداخته می‌شود. روایت فیلم از زبان شهید محمد جمالی همرزم حاج قاسم است. این شهید یک ویژگی منحصر به فرد دارد آن هم اینکه سردار دلها در مراسم خاکسپاری خود این شهید را به خاک سپرده است

وی افزود: دلیل برای این شکل از روایت در «پاییز پنجاه سالگی» این است که تا به حال کارهایی درباره حاج قاسم ساخته شده است اما من می‌خواستم نگاهی متفاوت داشته باشم؛ کاری که تا به امروز ساخته نشده باشد. برای رسیدن به این شکل از روایت چندین ماه زمان صرف پژوهش کردم تا در نهایت به شهید محمد جمالی رسیدم.

این کارگردان تأکید کرد: برای ساخت فیلم درباره حاج قاسم تنها روایت حقایق کافی است و نیازی به اغراق نیست چون این سردار در جزبه‌جز زندگی کارهایی انجام داده که بیان هر یک از آنها می‌تواند پایه و اساس یک فیلم خوب باشد به شرطی‌که سازنده دغدغه لازم را داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: ضروری است که ما درباره قهرمانان خود فیلم بسازیم چون جوانان برای الگوگیری نیاز به قهرمان دارند. بزرگترین و بهترین قهرمان زمان حال، حاج قاسم است وی نه تنها در بحث نظامی بلکه در مدیریت نیز چهره یکتا و بی نظیر بود.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس