«سیل و سردار»

«سیل و سردار» مجموع‌ خاطرات شفاهی حضور به یاد ماندنی سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جمع مردم سیل‌زده استان خوزستان است که یادآور خاطرات آخرین روز‌های حیات پربرکت او نیز محسوب می‌شود.

  1. سیل و سردار؛ خاطرات شفاهی حضور حاج‌قاسم سلیمانی در سیل خوزستان / تحقیق: مصطفی شالباف، جعفر الهایی / تدوین: محمدعلی بخشی‌پور / انتشارات راه‌یار

فروردین‌ماه 1398 خوزستانِ گرفتار در سیلِ مهیب، با حضور حاج‌قاسم سلیمانی در میان مردمِ سیل‌زده، نوع دیگری از مدیریتِ موفقِ بحران را تجربه نمود. در پی حضور میدانی حاج‌قاسم، یار دیرین او ابومهدی المهندس نیز از آن‌سوی مرز با ماشین‌آلات و ادوات مهندسی به کمک مردم خوزستان شتافت. چاره‌اندیشی‌های این دو فرمانده، گره‌گشای مردمان گرفتار در بحران گشت و خاطرات وصف‌ناپذیری پدید آورد که فرازهایی از این حضور مؤثر را می‌توان در این کتاب ملاحظه نمود. همکاری با برکت جمعیت هلال‌احمر خوزستان و واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی اهواز منجر به ثبت و انتشار خاطرات شفاهیِ این واقعه گردیده است؛ که از بر‌ترین کتاب‌های با موضوع شهید سلیمانی است. اخلاص، خضوع در برابر مردم، اهتمام ویژه به محرومین و مستضعفین، مواجهه‌ی مستقیم و بی‌پروا با بحران، اقدام سریع برای حل مسائل با تصمیماتی قاطع و پیگیری مستمر ازجمله ویژگی‌های ثبت‌شده‌ی حاج‌قاسم سلیمانی در این خاطرات است.

«سیل و سردار» خاطرات شفاهی حضور حاج‌قاسم سلیمانی در سیل خوزستان که تحقیق آن برعهده مصطفی شالباف، جعفر الهایی بوده و تدوین آن توسط محمدعلی بخشی‌پور صورت گرفته است و در انتشارات راه‌یار منتشر شده است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس