شهید القدس شعار چهارمین سالگرد شهید سلیمانی است/ عملیات طوفان الاقصی یک پرش و جهش راهبردی در مسیر مبارزان حق طلبانه ملت‌ها بود

ابطحی با بیان اینکه شهید القدس شعار چهارمین سالگرد شهید سلیمانی است، گفت: حاج قاسم سلیمانی مرد میدان، آرمان آوري، حماسه آفرین و عدالتخواه و شاگرد مکتب امام راحل بود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، سیدمجتبی ابطحی سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) در تالار رودکی تهران برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی مرد میدان، آرمان آوري، حماسه آفرین و عدالتخواه بود.

ابطحی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتب امام راحل بودند،ادامه داد: در طول برگزاری برنامه‌های سالگردهای شهادت حاج قاسم سلیمانی آحاد مختلف ملت و جامعه با یک جوشش درونی، احساس تکلیف و احساس دین برای برگزاری مراسم‌های مختلف اقدام و تلاش می‌کنند نام شهید را زنده و مکتب حاج قاسم را پرتحرک‌تر کنند.

وی به همزمانی سالگرد شهادت حاج قاسم با تحولات فلسطین اشاره کرد و افزود: چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حوادث و اتفاقات مهمی در منطقه همزمان شده است.

ابطحی به عملیات قهرمانانه طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز ۷۳ روز از نبرد قهرمانه ملت فلسطین، حماس، جهاد و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین می‌گذرد که با رزم قهرمانانه حزب الله لبنان و دلاور مردانه انصارالله یمن توام شده است.

وی با بیان اينکه عملیات طوفان الاقصی یک پرش و جهش راهبردی در مسیر مبارزان حق طلبانه ملت‌ها بود، تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی ترکیبی از همه فنون و علوم نظامی، امنیتی و نبردهای روز دنیا بود که این ترکیب عملیاتی به ترکیبی از مقاومت مردمی در سطوح مختلف نظامی، امنیتی و سیاسی منجر گردید و چهره زیبایی را برای مردم فلسطین در جهان به تصویر کشید؛ همچنین طوفان الاقصی موجب شده تا فطرت‌های انسانی در سراسر جهان شکوفا شود و برای اولین شاهدیم که ۱۰ شنبه پیاپی در جای جای آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و سایر کشورهای غربی روح شهید سلیمانی در کالبد ملت های جاری و ثاری شود و همه برای آزادی فلسطین شعار دادند.

ابطحی افزود: شعار فلسطین باید آزاد شود به هر زبانی در دنیا در حال تکرار است و موجی از غضب و خشم ملت‌ها را به مقابل کاخ ظلم سفید و کاخ‌های ظلم دیگر کشانده و همه ملت‌ها با آرمان‌های مختلف برای عدالتخواهی در حال آمادگی هستند و امروز در میان ملت‌های جهان پیام جدیدی جاری شده است.

وی با بیان اينکه امروز مکتب و اندیشه شهید سلیمانی شکل خاصی به خود گرفته است، تصریح کرد: امروز افکار آزادمنش شهید سلیمانی برای حمایت از حق، مظلوم و کرامت انسان ها در دیگر ملت ها جای گرفته و اندیشه ها و فریادهای جدید با هم منسجم شده تا جهان جدیدی را خلق کند.

وی با بیان اينکه جهان جدیدی در حال خلق شدن است، یادآور شد: در جهان جدید انسان‌های باکرامت و شریف رشد و تعالی پیدا خواهند کرد و افول آمریکا، ظلم و امپریالیسم و پایان و نابودی صهیونیست در آن قطعی و مسلم است.

ابطحی در ادامه درباره نامگذاری شعار چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: شعار چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را به تبعیت از صحبت «اسماعیل هنیه» که به نمایندگی از ملت قهرمان فلسطین در تشییع شهید سلیمانی شرکت کرده بود و حاج قاسم را شهید قدس خواند، «شهیدالقدس» برگزیدیم.

وی تاکید کرد: در بال المندب و نوار مرزی فلسطین اشغالی و لبنان شهید سلیمانی را می‌بینیند؛ دشمنان هر روز صدا و اثر حاج قاسم را می‌بینند؛ عین الاسد و مراکز دیگری هستند که روزانه احساس می‌کنند که شهید سلیمانی زنده است و قدرتمندتر از حاج قاسم سلیمانی بوده و مکتب‌اش جاری است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: امسال برای برگزاری چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ملت عزیز ایران، آزادگان جهان و عدالتخواهان شور دیگری دارند و همگان احساس تکلیف بیشتری می‌کنند.

وی با بیان اينکه مکتب حاج قاسم سلیمانی یک دانشگاه برای تربیت انسان‌ها، درک زمان و انجام وظیفه در زمان است، تصریح کرد: هر مراسمی که نام شهید سلیمانی در آن برده می‌شود کلاس درس و دانشگاهی است که انسان امروز به آن نیازمند است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر اینکه انسان امروز به کرامت، تعالی، رشد، آزادگی، خروج از یوغ سلطه ظالمان و استکبار جهانی نیازمند است، یادآور شد: نیاز انسان امروز را مکتب شهید سلیمانی و انقلابی اسلامی می‌تواند به بشریت اهدا کند.

وی با بیان اينکه شهید سلیمانی فارغ التحصیل مکتب امام راحل بود، افزود: امروز هیچ پرچم شرافت و آزادی خواهی در دنیا نیست که چشمش به حسینیه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نباشد.

ابطحی با بیان اینکه امروزه میلیون‌ها انسان آزاده در سراسر جهان وجود دارند که همچون شهید سلیمانی از استکبار جهانی ترسی ندارند، یادآور شد: جوانان شجاع در غزه طی ۷۳ روز نبرد با رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی مورد حمایت آمریکا، تجهیزات دشمن را به سخره گرفتند و یک لحظه ابتکار میدان در اختیار دشمن نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مقاومت فلسطین ترسی از دشمن صهیونیستی ندارند، گفت: در طول نبرد غزه، نیروهای مقاومت میدان را تحلیل و اداره و ابتکار عمل را در دست دارند و این همان مکتب شهید سلیمانی است.

ابطحی افزود: در نبرد غزه بیش از ۱۹ هزار شهید شدند که اغلب آن را کودکان و زنان بی گناه تشکیل می‌دهند، همچنین در این نبرد ۶۰ هزار مجروح و ۲۰۰ هزار خانه از بین رفته شده؛ اما با این وجود ملت مقتدر فلسطینی ترسی از دشمن ندارند و این نشان از وجود مکتب شهید سلیمانی در دل فلسطینی‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم دانشگاه مکتب شهید سلیمانی را عمومی‌تر کنیم تا میلیون‌ها نفر از آحاد ملت‌های مختلف وارد این مکتب شوند.

ابطحی در ادامه با بیان اينکه برنامه های متعددی برای چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است، افزود: دهم تا هفدهم دی ماه مقارن با هفته مقاومت است، همچنین روز سیزدهم دی ماه روز جهانی مقاومت می‌باشد و این ایام را همراه با دیگر ملت‌ها باشکوه‌تر برگزار خواهیم کرد و در کنار تربت شهید سلیمانی این مسیر مقدس منتهی به ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و تغییر جهانی را با قدرت ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: در ایام چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، پویا‌نمایی ۱۸ دقیقه‌ای بنام سرباز از سکوهای اینترنتی پخش خواهد شد و در این پویانمایی، اسطوره‌ها و قهرمانان تاریخ ایران به مبارزه علیه شر و پلیدی می‌پردازند.

ابطحی گفت: همچنین نمایش میدانی شهید‌ القدس در بوستان ولایت از زمان سالگرد شهادت حاج قاسم تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار می‌شود که در این نمایش، مروری بر زندگی و زمانه شهید سلیمانی و نقش حاج قاسم در تقویت محور مقاومت و مجاهدان فلسطینی مورد تاکید قرار گرفته است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه بمدت ۳۰ شب نمایش بزرگ ژنرال را در تالار وحدت داریم، یادآور شد: این نمایش روایتی از رخدادهای منطقه غرب آسیا پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

ابطحی ادامه داد: مستند دوئل بوکمال از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد و نقش شهید سلیمانی را در طراحی و آزادسازی باکمال تشریح خواهد کرد.

وی با بیان اينکه در ایام‌ شهادت حاج قاسم سلیمانی مستند شهید القدس از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد، افزود: این مستند از زبان رهبران و موثرین فرماندهان مقاومت به نقش شهید سلیمانی در جبهه مقاومت و دفاع از فلسطین می‌پردازد.

ابطحی گفت: همچنین در این ایام مستند دیگری با عنوان حبیب مقاومت در نظر گرفته شده و در آن اقدامات شهید سلیمانی را در شکل‌گیری، قدرت گیری و ساماندهی حزب الله می‌پردازد و نقش حاج قاسم را در جنگ ۳۳ روزه و پس از آن را از رهبران حزب الله بیان می‌کند.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: برنامه تلویزیونی جهان مرد نیز در ده قسمت از شبکه اول سیما از یکم تا سیزدهم دی ماه پخش می‌شود که زندگی حاج قاسم را از بدو تولد تا زمان شهادت از زبان دوستان، همرزمان و خانواده شهید، پوشش خواهد داد.

وی گفت: همچنین مستند «میهمان‌داریم» از شبکه دو سیما از اول تا سیزدهم دی ماه پخش می‌شود که روایت و خاطرات خانواده شهدا از دیدار با حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اينکه مستند زندگینامه شهید سلیمانی با عنوان «اگر باران بگیرد» در دی ماه رونمایی می‌شود، افزود: این مستند توسط احمد یوسف‌زاده تهیه شده که برای اولین بار شرح کاملی از حوادث شهید سلیمانی از تولد تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

ابطحی ادامه داد: همچنین کتاب مصاحبه‌‎ها و سخنرانی‌های مختلف دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره شهید است که با عنوان ” همراه با او” خواهد بود که از آن رونمایی می‌شود.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: در ایام سالگرد حاج قاسم، کتاب مجموعه سخنرانی‌های شهید سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه و ائمه جمعه رونمایی می‌شود و این کتاب برای دانشجویان مناسب است.

وی افزود: همچنین برای اولین بار دست نوشته‌های شهید خطاب به مجاهدان فلسطینی است منتشر خواهد شد که در آن رابطه عاطفی، فرماندهی، همراهی و همسویی با مجاهدان فلسطینی را بیان می‌کند.

ابطحی با بیان اینکه پویش‌های متعدد معنوی، فرهنگی و اجتماعی برای شهید سلیمانی انجام مي‌شود، ادامه داد: اولین پویش‌های سراسری با عنوان حاج قاسم با محوریت صداوسیما و شهرداری تهران با تاکید بر آزادی زندانیان زن جرایم غیر عمد و تامین جهیزیه برای زوج های جوان است.

وی در ادامه به پویش «عهد می‌بندم حاج قاسم‌ات باشم» اشاره کرد و گفت: این پویش با تاکید بر ترویج جنبه‌های تربیتی و اخلاقی مکتب حاج قاسم برای قشر جوان و نوجوان است.

ابطحی افزود: پویش متنبه دانش آموزی، دانشجویی و مردمی در حوزه‌های فرهنگی، خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی توسط سازمان‌های مردم نهاد و بسیج است که با استفاده از ضروریت سالگرد شهید سلیمانی برای ترویج کارهای خیر و حل مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم پرافتخار کشورمان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین همچون سال‌های گذشته، پویش نذر خون در نظر گرفته شده تا سنت حسنه اهدای خون به نیت شهید سلیمانی صورت بگیرد.

ابطحی با بیان اينکه مراسم اصلی بزرگداشت شهید سلیمانی روز ۱۳ دی از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با حضور سران جبهه مقاومت و سخنرانی یکی از مقامات عالی کشور در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، یادآور شد: این مراسم با حضور سران جبهه مقاومت و مقامات و مسئولین برگزار خواهد شد.

ابطحی به برگزاری اجتماع پرشکوه مردم تهران همزمان با لحظه شهادت حاج قاسم سلیمانی در میدان ولیعصر اشاره کرد و گفت: این برنامه همزمان در بغداد در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اينکه موکب عزاداری از ۹ تا ۱۸ دی ماه در استان کرمان برقرار است، افزود: همچنین مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط فرزندان معزز شهدا انجام خواهد شد.

ابطحی با بیان اینکه در مجموع ۵۰ برنامه ملی و سراسری در کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: افتتاح پروژه‌های اشتغالزایی، نواختن زنگ مقاومت، اجتماع نسل سلیمانی، برگزاری اجلاسیه بین‌المللی شهدای زن مقاومت در کرمان و اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور، اجتماع دختران حاج قاسم، تقدیر از ورزشکاران جوانمردی که حاضر به مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشدند از دیگر برنامه‌های بزرگداشت شهید سلیمانی است.

ابطحی با بیان اينکه در ایام چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی پویش‌های متنوع قرآنی با محوریت سوره مبارکه برقرار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سوره حشر شرایط آخرالزمانی رژیم صهیونیستی تشریح شده است.

وی همچنین برگزاری محافل مختلف قرآنی در سراسر کشور، یادواره شهدای قرآنی سوره‌های سرخ، برگزاری نشست‌ها و تجمع‌های پژوهشی چهار فصل شهید، نشست علمی و پژوهشي در سطح دانشگاه‌ها، همایش پژوهشی با بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی با حضور حقوقدانان، مسابقات ورزشی و ده‌ها برنامه شعر و مقاله نویسی را از دیگر برنامه‌های ایام سالگرد شهید سلیمانی برشمرد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس