شهید سلیمانی، اثرگذارتر از سردار سلیمانی

نویسنده کتاب «قهرمان، از جنس خودم» گفت: شهید سلیمانی پس از یک مسیر پرافتخار، زمانی شهید می‌شود که دیگر در اوج کمال انسانی قرار دارد و شخصیت «شهید سلیمانی»اثرگذار و تاریخ ساز شده است.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از کانون پرورش فکری کودکان خراسان رضوی، کلر ژوبرت، نویسنده کتاب «قهرمان، از جنس خودم» در مراسم رونمایی از کتاب به بیان روایت‌های احساسی از بازخوردهای این کتاب پرداخت و تصریح کرد: من همیشه با این سؤال مواجه بودم که اگر شهید قهرمان است، پس چرا در عمل جان خود را از دست داده است و خدا در لحظه شهادت به او کمک نکرد. بااین‌حال، پس از اینکه مسلمان شدم و به ایران آمدم، در شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم و به‌ویژه در جریان شهادت شهید سلیمانی پاسخ سؤال خود را دریافت کردم و به چشم دیدم که شهید سلیمانی پس از یک مسیر پرافتخار، زمانی شهید می‌شود که دیگر در اوج کمال انسانی قرار دارد و شخصیت «شهید سلیمانی» فراتر از «سردار سلیمانی» می‌تواند اثرگذار و تاریخ‌ساز باشد.

وی تاکید کرد: این داستان، به مسیر قهرمان شدن شهید سلیمانی می‌پردازد تا حتی دختربچه‌ها هم بدانند که لازم نیست حتماً مرد باشند و به جنگ بروند تا قهرمان شوند. در واقع، روایت تلاش شهید سلیمانی برای تسویه بدهی‌های پدرش در دوران کودکی، یکی از فرازهای زندگی مردی است که تنها در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های زورگوی دنیا ایستاد، اما ما یقین داشتیم که در دنیای کودکان، شاید این بخش از زندگی حاج قاسم، تأثیرگذارتر از حماسه‌آفرینی‌های ایشان در جبهه‌های نبرد باشد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس