حاج‌قاسم الگوی ایستادگی‌‌برابرفشارهای‌نفسانی

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا، گفت: شهید سلیمانی ویژگی‌های زیادی در عرصه‌های فردی و مدیریتی داشت، اما به‌طور خاص، او تبدیل به الگوی ایستادگی در برابر همه فشار‌ها شد.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا در گفت‌وگویی رادیویی، اظهار کرد: شهید سلیمانی ویژگی‌های زیادی در عرصه‌های فردی و مدیریتی داشت، اما به‌طور خاص، او تبدیل به الگوی ایستادگی در برابر همه فشار‌ها شد؛ از فشار‌های دنیایی همچون سلطه مستکبران عالم و هجمه دشمنان تا فشار‌های نفسانی همچون میل به شهرت، ثروت و قدرت بود.

وی همچنین افزود: حاج قاسم ترکیبی از شجاعت، ایمان و اخلاص بود، حاج قاسم زمان‌شناس بود و به وقت مبارزه دست بر اسلحه داشت، وقتی نیاز به مردم‌داری بود، حاج قاسم هم نسبت به مستضعفان عالم و خضوع داشت و وقتی هم که باید در سجده و ذکر خدا می‌بود. تعصب او بر اسلام و آزادگی بود و بر همین اساس، نه فقط با اهل سنت بلکه حتی با غیرمسلمانان رابطه حسنه‌ای داشت و فقط کسانی با او عناد داشتند که خود دشمن خدا بودند.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: شهید سلیمانی زمان‌شناس بود و به وقت مبارزه دست بر اسلحه داشت، وقتی نیاز به مردم‌داری بود، حاج قاسم هم نسبت به مستضعفان عالم و مقام ولایت خشوع و خضوع داشت و وقتی هم که باید در سجده و ذکر خدا می‌بود، حاج قاسم به تحکیم زیرساخت‌های عبادی زندگی‌اش می‌پرداخت. در نهایت هم همین وجود خاکی او بود که او را به افلاک رساند و با چنان کیفیتی به شهادت رسید.

وی اظهار کرد: هرکس که حاج قاسم را دوست دارد، باید بداند که شهید سلیمانی هرگز سه بار قسم جلاله نخورد مگر زمانی که خواست در تشریح مقام ولایت سخن بگوید.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس