شهید سلیمانی طرح خطرناک تغییر خاورمیانه را خنثی کرد

«رامز الحلبی» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین اظهار کرد: سردار سلیمانی و کسانی که با او بودند پروژه بسیار خطرناک تغییر خاورمیانه را خنثی کردند؛ جنایتکاران می‌خواستند به واسطه این تغییرات و به قدرت‌رساندن دست‌نشانده صهیونیسم و آمریکایی‌ها در سوریه، کمر مقاومت را بشکنند.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایرنا، رامز الحلبی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین بیان داشت: شهید سردار سلیمانی شخصیتی چند بُعدی و با ویژگی‌های خاصی داشت؛ نخستین مساله در بُعد دینی است. با بررسی سخنان ایشان در مناسبت‌های مذهبی، به این نتیجه می‌رسیم که او از اصول و فروع دین آگاهی دارد و به درجه‌ای از مقام‌های عرفانی رسیده است؛ عرفانی همانند عرفان اولیاء‌الله که به لطف خداوند به آن مقام رسیده‌اند. در خصوص رفتار دینی او نیز باید گفت، نمایش صحنه‌هایی از مناجات‌ها، دعا، نماز و گریه‌وزاری او در مرقد ائمه و اهل بیت علیهم‌السلام، این مساله را تائید می‌کند. با دیدن آن تصاویر متوجه می‌شویم که گویی او هیچ علقه‌ای به زمین و مردمان در دنیای مادی ندارد و در ملکوت و مکانی غیر از جایی که ما در آن زندگی می‌کنیم سیر می‌کند. با در نظر گرفتن مفاهیم اسلام ناب محمدی در زندگی ایشان، متوجه زهد و دوری از لذات دنیا در او می‌شویم؛ او حقیقتا در کره زمین غریب و جایگاهش در آسمان بود. این را در نوع خوراک و لباس پوشیدن و در منش او مشاهده می‌کنیم؛ رزمندگانی که به دست او آموزش دیده‌اند در این زمینه موارد زیادی برای ما نقل کرده‌اند؛ آن‌ها تاکید می‌کردند که او غذا نمی‌خورد تا زمانی که رزمندگان غذای خود را تمام می‌کردند.‌

وی افزود: مساله شجاعت و دلاوری او که مثال‌زدنی است. این شجاعت و دلاوری را همه کسانی که در کنار او جنگیده‌اند درک و لمس کرده‌اند. یکی از نمونه‌های این شجاعت، اقدام او در زمانی بود که گروهی از رزمندگان در سوریه در یکی از مراکز داعش گرفتار شده بودند. این مرد شجاع یک «گالن بنزین» برداشت و همراه با یک موتورسوار خود را به رزمندگان رساند و راه بازگشت را برای آن‌ها امن کرد. نکته قابل توجه اینکه این اقدام زمانی رخ داد که تبلیغ زیادی روی سربریدن و آتش‌زدن اسرا توسط داعش صورت می‌گرفت. در آن شرایط، ده‌ها رزمنده داوطلب شدند که این کار را انجام دهند اما مخالفت کرد و شخصا این کار را انجام داد. ایشان چند دهه در میادین نبرد بود و صدها اقدام شجاعانه انجام داد.

وی تاکید کرد: مساله بُعد انسانی شخصیت او بسیار حائز اهمیت است، این رهبر مؤمنِ شهید، دلِ توده‌های مردم در محور مقاومت را تسخیر کرد، زیرا از نظر انسانی او شخصیتی متمایز و دارای کمالات بود؛ فیلم‌هایی از نوع برخورد او با کودکان، رزمندگان و مردمی که او را می‌شناسند یا نمی‌شناسند، وجود دارد. همه این برخوردها نشان می‌دهد او انسانی کامل بود. در یک صحنه،‌ کودکی در حالی که او در حال نماز است به او نزدیک می‌شود و می‌خواهد یک شاخه گل به او بدهد، او آن را از دست کودک می‌گیرد تا دلش نشکند. بی‌گمان وصف شهید قاسم سلیمانی در چند صفحه و چند جمله نمی‌گنجد زیرا ما اینجا از یک انقلابی بزرگ سخن می‌گوییم که با صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و دست‌نشانده‌های آن‌ها در کشورهای مختلف و در جبهه‌های متعدد جنگیده است.‌

رامز الحلبی درباره ترور شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ترور قاسم سلیمانی فقط به این دلیل بود که دشمن صهیونیستی_آمریکایی می‌دانست، این بازوی محور مقاومت می‌تواند طرح‌های جنایتکارانه آنها را نقش بر آب کند و واقعیت نیز این را ثابت کرده است. در فلسطین شاهد توسعه کمی‌وکیفی اسلحه رزمندگان فلسطینی بودیم که بخشی از این توسعه زیر نظر شهید سلیمانی انجام شد. سردار سلیمانی موشک‌های کورنت به غزه فرستاد و همچنین موشک‌های فجر. پس از آن نیز طرح‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها را در سوریه و لبنان نقش بر آب کرد. این همه دستاورد بزرگ ایشان و یارانش در این خصوص باعث شد دشمن آمریکایی صهیونیستی تصمیم به ترور او بگیرد و هر چه سریعتر آن را عملی کند.

وی همچنین به تلاش های زیاد جنایتکاران برای سرنگونی سوریه اشاره کرد و گفت: جنگی با نظارت آمریکا و اسرائیل بر ضد سوریه آغاز شد که ۱۰ سال به درازا انجامید؛ در این جنگ از پول کشورهای عرب‌ حاشیه خلیج‌فارس و فتاوای تکفیری و همه وسایل کشتار وحشیانه و در صدر آن‌ها، داعش و گروه‌های مانند آن، نهایت استفاده شد اما قایق همه این‌ها با صخره مقاومت و بزرگ‌مردی مانند قاسم سلیمانی برخورد کرد و درهم شکست. در نتیجه یک طرح خطرناک و مهم در خاورمیانه با شکست مواجه شد. آن‌ها می‌خواستند خاورمیانه‌ای جدید بسازند اما موفق نشدند و شکست خوردند؛ آن‌ها می‌خواستند در کشورهای منطقه حاکمانِ مزدور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بر سرکار بیایند اما مقاومت اجازه نداد آن‌ها جای پایی پیدا کنند.

رامز الحلبی شهید سلیمانی را الگوی خوبی برای رزمندگان در راه حق دانست و بیان داشت: هرکس از او پیروی کند تحت تأثیرش قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند مانند قاسم سلیمانی باشد و این همان چیزی است که دشمن صهیونیستی_آمریکایی تحمل نمی‌کند. آنها می‌خواستند قاسم سلیمانی را ترور کنند، ترور یک فردی که می‌تواند الگوی خوبی برای مجاهدان باشد؛ پس دشمن صهیونیستی نمی‌تواند تحمل کند که قاسم سلیمانی با رویکرد، اندیشه و رفتار خود باقی بماند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس