شهید سلیمانی نماد پایداری است

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهید سلیمانی را نماد پایداری در مقابل دشمن دانست و گفت: باید فرهنگ و سیره پایداری در جامعه ترویج شود.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از خبرنگار مهر، امیرسرتیپ نبی سهرابی در دهمین کنگره ادبیات پایداری در کرمان گفت: در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی این مهم بود که انتخاب الگو دفاع مقدس از الگو قیام امام حسین (ع) و یاران ایشان بود؛ حاصل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اسلامی بود که امام حسین علیه‌السلام به دنیا عرضه کرد و این مهم جز ادبیات پایداری ملی ایرانیان بوده است.

وی وطن دوستی را از دیگر ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: حُب وطن سبب شد همه ملت در دفاع از آب و خاک شرکت کنند، همه آمدند و کشور خود را در مقابل دشمن حفظ کردند و این مسئله، جز ارزش‌های پایداری ایرانیان است و دانشگاهیان باید در این موضوع کار کنند.

امیر سهرابی گفت: ارزش دیگر دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، تربیت انسان‌های بزرگی همانند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که ایشان نه تنها در عرصه ملی، بلکه در حوزه منطقه و بین‌المللی نقش مهمی در مبارزه با استکبار جهانی را داشته است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چنین انسان‌های بزرگی را تربیت کرده است که معلم این بزرگواران، امام راحل و مقام معظم رهبری بوده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که ادبیات پایداری باید به فرهنگ پایداری شود، اظهار کرد: ارزش دیگر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حذف واژه شکست بود، امام راحل واژه شکست را حذف کردند و فرمودند ما یا پیروزیم یا شهید هستیم که در هر دو صورت پیروزیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: دشمن سرسخت ما نقشه ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ما را کشید و فکر می‌کرد با این اقدام، نهضت ما خاموش می‌شود در صورتی که این‌چنین نیست.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت، ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها، اعتماد به ملت و قطع امید از بیگانگان از دیگر واژه‌های ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس