شهید سلیمانی نیروی قدس را در باورها زنده‌ کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی شهید قاسم سلیمانی را نمونه بارزی از فرهنگ شهادت و ایثار توصیف کرد که با همین فرهنگ نیروی قدس را در باورها زنده کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در همایش گرامیداشت شهدای سازمان اطلاعات سپاه در سالن اجلاس سران اظهار داشت: سپاه چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران پس از جنگ افتخارات بزرگی آفرید که برای همیشه تاریخ برای این ملت باقی خواهد ماند.

وی دوران دفاع مقدس را نمادی از فرهنگ شهادت و ایثار توصیف کرد و افزود: ما امروز وارثان فرهنگی هستیم که همه با طهارت روح به قربانگاه می‌رفتند و به شهادت می‌رسیدند.

رییس قوه مقننه شهید قاسم سلیمانی را نمونه بارزی از این فرهنگ برشمرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم در این کره خاکی قطعه‌ای از زندگی مومنانه را پیدا کنیم، همان دوران دفاع مقدس می‌شود و این شهید با همین فرهنگ نیروی قدس را در باورها زنده کرد.

قالیباف دوران دفاع مقدس را میدان آزمایش و عبور از خود و تعلقات دنیایی برشمرد و گفت: در دوران دفاع مقدس هر کسی با هر سبک زندگی و سلیقه‌ای حاضر می‌شد و در فضایی پاک و اخلاقی همراه با تقوا و خرد جمعی، همکاری، همدلی، گذشت، دوستی و برادری به پیروزی و موفقیت‌های بزرگ می‌رسیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های مدافعان حرم و شهید سلیمانی برای رویارویی با دشمنان در منطقه گفت: شهید قاسم سلیمانی جز این‌که به سنت‌های الهی باور داشت و با همراهی مردم به میدان رفت، توانست با نوع رفتاری که متکی بر باورهای دوران دفاع مقدس بود و با همان روحیه در جنگ پیروز شود.

رییس قوه مقننه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک نهاد انقلابی، مکتبی و ارزشی برشمرد و گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث دار فرهنگ شهدا و برخاسته از بطن مردم است. سپاه به تمام معنا یک نهاد انقلابی و کارآمد در دوران دفاع مقدس بود که بروز و ظهورش در آن عرصه افتخارات بزرگی آفرید و برای همیشه در تاریخ این ملت باقی خواهد ماند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس