فقدان‌حاج قاسم وابومهدی‌ ضایعه‌سنگینی است

رئیس شورای عالی قضایی عراق در اظهاراتی گفت که جنایت ترور فرماندهان پیروزی هیچگونه اساس قانونی ندارد و شهادت این دو فرمانده خسارتی بزرگ و غیرقابل جبران است.

مسلم متعب مدب، رئیس شورایعالی قضائی عراق در کمیته مشترک تحقیقات قضائی عراق گفت: اقدامات حقوقی و قضائی لازم در حق کسانی که در این جنایت دست داشته‌اند، در هر پست و مقامی باید اجرا شود.ما به عنوان قضات، مسئولیت شرعی، قانونی و اخلاقی بر عهده داریم که ایجاب می‌کند تا تلاش فوق‌العاده‌ای برای به کیفر رساندن تمام دست اندرکاران این جنایت داشته باشیم

وی با اشاره به مواضع افتخارآمیز این دو شهید برای حفاظت از مردم وحکومت عراق در مقابل نیروهای داعش، افزود: ملت عراق نیز منتظر نتیجه این اقدامات و مجازات جنایتکاران هستند، چرا که فقدان شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس نیز برای ما ضایعه سنگینی است.

وی همچنین بیان کرد: دستگاه‌های قضائی ایران و عراق برای اتخاذ تصمیم در این پرونده شجاعت فراوانی دارند و شجاعانه و قاطعانه به رسیدگی خود ادامه خواهند داد. امیدواریم در پایان تحقیقات، مجازات عبرت آموزی برای عاملان این جنایت تعیین شود تا در سال‌های آینده دیگر کشوری جرأت تعرض و تعدّی به میهمان کشور دیگر را نداشته باشد.

 



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس