مدیریت نظامی شهید سلیمانی در جنگ 33 روزه‌؛ زمینه‌ساز پیروزی حزب‌الله لبنان

«سعدالله زارعی» بخش عمده پیروزی حزب اله لبنان در جنگ 33 روزه را مرهون مدیریت نظامی فرمانده شهید «حاج قاسم سلیمانی» دانست.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، بیش از 75 روز از آغاز نبرد نظامی در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و در همین دو ماه و اندی، هزاران زن و کودک بی‌گناه فلسطینی بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی به شهادت رسیده و هزاران تن هم مجروح و آواره شده‌اند. اما آنچه در میان این هیاهوی نظامی هرگز فراموش نشده، حقانیت فلسطینیان بر سرزمین‌های آبا و اجدادی‌شان و مجاهدت برای آزادی قدس شریف است.

موضوعی که «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل بین‌الملل نیز در سخنان خود پیرامون انتخاب شعار «شهید القدس» به عنوان شعار محوری چهارمین سالگرد شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» بر آن تأکید داشت و گفت: آزادی قدس شریف؛ بزرگ‌ترین آرمان فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مدیریت هوشمندانه نظامی شهید سلیمانی درصحنه‌های مختلف از جمله جنگ 33 روزه لبنان اشاره و تصریح کرد: شهید سلیمانی نقشه مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی را در جریان جنگ ۳۳ روزه طراحی کرده بود و بخش عمده پیروزی حزب‌الله لبنان، مرهون مدیریت و حضور مستقیم حاج قاسم در صحنه نظامی در این جنگ روزه بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین بر اهمیت موضوع فلسطین به عنوان مسئله بزرگ جهان اسلام تأکید و خاطرنشان کرد: فرمانده شهید ما هرگز از مسئله فلسطین غافل نبود و به برکت مجاهدت‌های شهید سلیمانی است که امروز جبهه مقاومت فلسطین توانسته رژیم غاصب صهیونیستی را زمین‌گیر کند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس