مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی امسال باشکوه تر در عراق برگزار می شود

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس امسال با شکوهتر در عراق برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری افزود: آیین های گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید ابومهدی المهندس جانشین حشد الشعبی در کشور عراق از ۱۰ روز قبل از تاریخ سالگرد شهادت این دو فرمانده بزرگ مقاومت و همراهانشان آغاز و تا ۲ هفته بعد از سالگرد شهادت نیز ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه آیین‌های ویژه‌ای به همین مناسبت توسط مقام‌های رسمی عراق در بغداد برگزار می‌شود، اظهار داشت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از جمله شخصیتی‌هایی هستند که مورد احترام همه اقوام و طوایف مختلف عراق می‌باشند و هر ساله در استان‌های مختلف این کشور آیین‌های گرامیداشت به صورت خودجوش برای بزرگداشت یاد این ۲ شهید برگزار می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته در سومین سالگرد شهادت سپهبدحاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در مناطق مختلف عراق برنامه‌های زیادی برگزار شد ولی به صورت رسمی ۴۶۰ برنامه بزرگداشت رصد و ثبت شد که پیش بینی می‌شود امسال تعداد این برنامه‌ها افزایش یابد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین گفت: از مدت‌ها پیش فراخوانی برای ارسال مقاله، عکس، فیلم، دلنوشته و … جهت ارایه در چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس صادر شده که تاکنون علاقه‎‌ مندان زیادی در این فراخوان شرکت کرده‌اند.

به گفته اباذری، آثار ارسالی در خصوص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس توسط حدود ۹۰ نفر از اساتید عراقی در رشته‌های مختلف بررسی و آثار منتخب معرفی خواهند شد که در زمان بزرگداشت این ۲ شهید جوایزی به آثار برتر اختصاص خواهد یافت.

حجت الاسلام اباذری همچنین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فقط متعلق به ایران و ایرانی نیست، بلکه ایشان تبدیل به چهره جهانی مبارزه با تروریسم شده است و در همه کشورهای جهان آیین های گرامیداشت سالگرد شهادت برای این شهید برگزار می شود.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس