نقش حاج قاسم در توقف‌ حذف‌مسئله فلسطین

اندیشمند و تحلیلگر مغربی تاکید کرد آمریکایی‌ها هرگز به اهداف خود در ترور شهید سلیمانی نرسیدند و کاملا شکست خوردند و بر عکس شهادت ایشان سبب پایه‌گذاری مکتب شهید سلیمانی شد.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از خبرگزاری تسنیم، «ادریس هانی» اندیشمند، پژوهشگر، فعال سیاسی و نویسنده‌ای اهل کشور مغرب از جمله نویسندگان فعال در حوزه اندیشه اسلامی است. هانی امسال در نشست بین المللی بزرگداشت مقام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در حقیقت با مسئله فلسطین در چارچوب گزینه مقاومت زیست و زندگی کرد و در اوج نبرد و رویارویی خدمات شایانی ارائه کرد، آن شهید، واسطه انتقال بسیاری از تجارب نظامی میدانی به داخل مناطق اشغالی(فلسطین و ) بود و همچنین نقش بزرگ و در عین حال به صورت بی سر و صدا ایفا کرد.

وی همچنین افزود: شهید سلیمانی طالب شهادت بود و شهادت ارزش والایی در جهان اسلام دارد، آنها(ترامپ و دیگر جانیان)در حقیقت با ترور شهید سلیمانی، او را به نماد و الگویی برای شهادت تبدیل کردند، نماد و الگویی در میان امت و در حافظه سیاسی و دینی وطنش به یک نماد تبدیل شد، چرا که نقش های بسیار بزرگی را ایفا کرد.

شهید سلیمانی، احساسات ملی و اهتمام گسترده را به سمت خود جلب کرد. بنابراین، چه چیزی محقق شد، شما می‌دانید که رفتن شهید سلیمانی هرگز این مسیر را متوقف نخواهد کرد، زیرا او مکتبی را پایه ریزی کرد و راه وی متوقف نخواهد شد، او منتظر چنین رفتنی(شهادت به دست شقی ترین مستکبر جهان) بود تا به آنچه که طلب می‌کرد، دست یابد(قرب الهی)، او به نمادی در جهاد تبدیل شد و در نتیجه ترور وی غیرقانونی بود و خیلی‌ها با ترامپ در سطح بین المللی مخالفت می کردند و می گفتند که این کار (ترور شهید سلیمانی و همرزمانش) هیچ سودی برایش نخواهد داشت و موج انتقام جویی علیه وی(ترامپ) را به دنبال خواهد داشت.

ادریس هانی بیان کرد: پس از این جنایت، هیچ چیزی تغییر نکرد، بلکه بر عکس، ترامپ خیلی چیزها را از دست داد و او به عنوان یک انسان فاسد در دادگاه‌ها معرفی می‌شود و در وضعیت بسیار بد و وخیمی قرار دارد، در حالی که این دریایی از انسان‌ها هستند که سالگرد شهادت مردی را گرامی می‌دارند که معتقدند او خدمات بزرگ و تاریخی ارائه کرد، او نشان شهادت را دریافت کرد، در مقابل، قاتلش چه چیزی کسب کرد؟، عملیات ترور وی، عملیات انتقامجویی بود و عملیات مثبتی برای حمایت از پروژه ترامپ نبود، چرا که پروژه ترامپ شکست خورده و پایان یافته و مکتب(شهید سلیمانی) برای رویارویی با دشمن شکل گرفت، در نتیجه ترور شهید سلیمانی عنوان شکست ترامپ بود .



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس