همه مدیون شهیدان سلیمانی و المهندس هستیم

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق گفت: همه ما مدیون شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس هستیم که به فتوای مرجعیت پاسخ دادند.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایرنا، «شیخ خالد الملا» در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در هتل «المنصور» بغداد برگزار شد، با اشاره به تلاش های دشمنان برای برانگیختن شبهات، بر ضرورت احترام به باورها و خصوصیات دیگران در جامعه اسلامی تاکید کرد.

او به فتوای تعیین کننده آیت الله سیستانی در مقابله با داعش تکفیری اشاره کرد و ادامه داد: این فتوا قومی- مذهبی نبود و جوانان غیور جنوب عراق را دیدیم که چگونه برای وحدت عراق مجاهدت کردند و بسیاری از آنها شهید شدند.

الملا اضافه کرد: همه ما مدیون شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس هستیم که به فتوای مرجعیت پاسخ دادند و ظالمانه در بغداد و در فرودگاه بین المللی به شهادت رسیدند.

از جمله محورهای این کنفرانس، موضوع هایی همچون مفهوم وحدت از دیدگاه اسلامی، همزیستی مسالمت آمیز در قرآن و سنت، مسئله تکفیر در فقه اسلامی، ضوابط اختلافات فکری در شرع و اخلاق، راه‌های مبارزه با طرح عادی‌سازی با رژیم غاصب صهیونیستی، نقش رسانه‌ها در تقویت وحدت و همچنین خطاب دینی و اثر آن در همزیستی مسالمت‌آمیز است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس