پیام شهید سلیمانی در همه‌جا شنیده می‌شود/ او از ما انسجام، وحدت، مقاومت و امید به آینده را می‌خواهد

رئیس جمهور گفت: شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و شهدای دیگر در جای جای کشورهای اسلامی رسالت سنگینی را بر عهده ما گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (یکشنبه ۹ مهر ماه) در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران، گفت: موضوع وحدت اسلامی همواره بسیار اهمیت دارد و در تاریخ اسلام مورد توجه بوده است. اهمیت وحدت روز به روز در عالم اسلام بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد. توجه به وحدت به عنوان یک امر فردی و مقطعی نیست، بلکه یک منظومه فکری و اندیشه‌ای با محوریت حق است.

رئیسی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی همواره در تاریخ اسلام دارای اهمیت بوده است، گفت: وحدت و موضوع اتحاد در حفظ منافع امت اسلامی و ارتقای آن است.

وی با بیان اینکه توجه به آزادی قدس شریف مهمترین شاخص برای امت اسلامی در جهان اسلام است، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت ارتجاعی و قهقرایی برای هر دولتی در جهان اسلام است.

رئیس قوه اجرایی کشور بیان داشت: دشمن در همه عرصه‌ها علیه امت اسلامی تلاش خواهد کرد اما به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، دشمن خواست و نتوانست؛ ما خواستیم و توانستیم.

وی ادامه داد: در جای جای منطقه در سوریه، عراق، یمن، لبنان، فلسطین و … وضعیت دشمن را مشاهده کنید و وضعیت مجاهدان را هم ببینید.

رئیس قوه اجرایی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: این نشست وحدت بخش و ضد صهیونیستی و ضد امپریالیستی و بر ضد نظام سلطه است.

وی افزود: امروز معتقدیم به برکت خون مجاهدان و خون شهدای اسلام، امت اسلامی می‌خواهد خودیابی تاریخی داشته باشد و در جهان اسلام این خودیابی تاریخی در حال انجام است.

رئیسی با اشاره به شهدای جهان اسلام از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و شهدای دیگر در جای جای کشورهای اسلامی رسالت سنگینی را بر عهده ما گذاشتند. اگر خوب توجه کنید پیام آنها در همه‌جا شنیده می‌شود. آنها از ما انسجام، وحدت، مقاومت و امید به آینده را می‌خواهند در حالی که دشمن به دنبال مأیوس کردن ما و آنچه که دوست دارد بشود، می‌باشد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس