سردار اسدی در گفت‌وگو با بنیاد مکتب حاج قاسم؛

پیشرفت‌های مقاومت فلسطین مرهون سربازانی چون قاسم سلیمانی است

فرمانده اسبق مستشاران ایرانی در سوریه گفت: نام سردار قاسم سلیمانی لرزه بر اندام دشمن صهیونیست می‌انداخت چرا که آنها مطمئن بودند فرماندهی که به وعده نابودی داعش عمل کرده است معطل نمی‌کند و در گام بعد به استقبال خلاصی منطقه غرب آسیا از این غده سرطانی می‌رود و آنجاست که دیگر کاری از دست ایالات متحده هم بر نمی‌آید.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم، سردارمحمدجعفر اسدی تاکید کرد: «این مرد دست فلسطینی‌ها را پر کرد؛ کاری کرد که یک منطقه کوچک یک وجب جا مثل نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا می‌ایسته کاری، بلایی سر آن‌ها می‌آورد که آنها سر ۴۸ساعته می‌گویند بیایید آتش‌بس کنیم. این کار را حاج‌قاسم سلیمانی کرد دستشان را پر کرد کاری کرد که بتوانند بایستند بتوانند مقاومت کنند». این جملات تعابیری است که رهبر معظم انقلاب در تشریح اقدامات ضد صهیونیستی سردار سلیمانی عنوان کردند موضوعی که نه‌تنها از سوی ایشان بلکه از جانب فرماندهان مقاومت و سران گروه جهادی مکرراً به آن اشاره شده است. جهاد حاج‌قاسم تنها محدود به عراق و سوریه نمی‌شد وی بارها تا بیخ گوشه اسرائیل رفته و بدون اطلاع رژیم صهیونیستی که خود را قدرت برتر اطلاعاتی می‌نامد در اتاق عملیات حزب‌الله لبنان حضور یافته و دوشادوش سید حسن نصرالله و هم‌رزم شهیدش عماد مغنیه، ضمن رصد میدان جنگ، فرماندهی آن را بر عهده گرفته است.

سردار جاوید نام قاسم سلیمانی، بیش از ۲۰ سال از عمر پربرکت خود را در کسوت فرماندهی سپاه قدس گذراند و مجاهدت‌های بی‌نظیرش در مقابله با دشمنان اسلام باعث شد به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های جبهه مقاومت قلمداد شود. زندگی این شهید بزرگوار حول محور قدس بود و می‌گفت: «امروز پیچیده‌ترین و حساس‌ترین دوره فلسطین است، فلسطین خط مقدم ما و همه جهان اسلام است. از خداوند سبحان برای مجاهدین صحنه فلسطین موفقیت و پیروزی و اجر الهی را خواستارم.» و بی‌جهت نبود که نام سردار قاسم سلیمانی لرزه بر اندام دشمن صهیونیست می‌انداخت چرا که آنها مطمئن بودند فرماندهی که به وعده نابودی داعش عمل کرده است معطل نمی‌کند و در گام بعد به استقبال خلاصی منطقه غرب آسیا از این غده سرطانی می‌رود و آنجاست که دیگر کاری از دست ایالات متحده هم بر نمی‌آید و دولت جعلی اسرائیل از صفحه روزگار محو می‌شود. درست است که حاج‌قاسم این روزها حضور ندارد و شاهد فتح‌الفتوح رزمندگان مقاومت در غزه نیست؛ اما قطعاً پیش‌بینی روز ظفر را می‌کرد که در قامت ستون مقاومت تمام تجربیات تکنیکی و تاکتیکی‌اش را در اختیار فلسطین‌ها قرارداد تا آنها در صف مقدم جهاد، شاهد آزادی قریب‌الوقوع قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها باشند و خودش «شهید راه قدس» نامیده شود.

در همین خصوص به سراغ سردار محمدجعفر اسدی مسئول بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) از هم‌رزمان قدیمی سردار شهید قاسم سلیمانی که روزهای زیادی از زندگی جهادی‌اش را با این فرمانده جان‌برکف گذرانده و سینه‌اش مالامال از خاطرات مشترک با سردار سلیمانی است، رفتیم تا گوشه‌ای از فرماندهی مدبرانه سردار سلیمانی در پناه‌دادن به ملت‌های منطقه را برایمان بازگو کند. سردار اسدی در سال ۱۳۶۱ و قبل از عملیات فتح‌المبین با حاج‌قاسم آشنا شد و رفاقتشان محدود به ایام مجاهدت در جبهه‌های حق علیه باطل داخلی و خارجی نمی‌شود و همسایه دیواربه‌دیوار یکدیگر بودند. وی در این گفت‌وگو به ابعاد سردار قاسم سلیمانی در منطقه پرداخته و روایت گر ویژگی‌های «شهید قدس» است.

وی در ابتدای سخنانش خصوص اهداف تشکیل دولت جعلی اسرائیل گفت: غرب این دولت جعلی را تشکیل داد تا بر غرب آسیا تسلط داشته باشد. اگر شما سابقه غرب آسیا را نگاه کنید، می‌بینید هر مدت یکبار هجمه‌ای به غرب شده و اتفاقاتی افتاده است. برای مهار آن باید کسی در این منطقه باشد که از آن حفاظت کند. در نتیجه انگلیس‌ها اسرائیل را با توافق بقیه کشورهای غربی در این منطقه تشکیل دادند.

 طوفان الاقصی خوی وحشی صهیونیست‌ها را آشکار کرد

سردار اسدی افزود: همین امروز برخی از دولتمردان غربی برای توجیه این خباثت‌ها به مردم خود می‌گویند اگر اسرائیل را در غرب آسیا تشکیل نمی‌دادیم الان باید بنزین را لیتری ۱۰۰-۵۰ دلار خریداری می‌کردید درحالی‌که الان می‌توانند بنزین‌های غرب آسیا را غارت کنند. برای همین رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید اگر اسرائیل نبود ما باید آن را ایجاد می‌کردیم؛ زیرا به این دولت وحشی نیاز داریم. شرایط پیش‌آمده در تهاجم اخیر صهیونیست‌ها به غزه فضایی را فراهم کرد تا مردم دنیا خوی وحشی آنها را ببینند.

این هم‌رزم قدیمی در تشریح وضعیت افکار عمومی بعد از عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: به نظر من یک نوع بیداری در ملت‌های آزاده جهان ایجاد شد که تا همگان ببینند که آن رژیمی که مدعی بود از اولین سیستم اطلاعاتی و چهارمین ارتش دنیا برخوردار است، چگونه در مقابل این جمعیت اندک به هم ریخت و چه خباثت‌هایی از خود بروز می‌دهد؛ بنابراین تردیدی نیست که غرب، دولت جعلی اسرائیل را به‌منظور کسب منافع خود و غارت منطقه غرب آسیا به وجود آورد و حفاظت از منافع غرب در این منطقه حساس بر عهده این رژیم غاصب است و در طول ۸۰-۷۰ سال گذشته این کار را انجام داده است.

مسئول بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در ادامه به تشریح نگرش سردار سلیمانی به مسئله قدس شریف اظهار کرد: این موضوع از دو جنبه قابل‌بررسی است؛ بخش نخست مربوط به درک معنوی ایشان از این مسئله بود که قبله اول مسلمین و در اسارت اسرائیل است و باید آزاد شود و ما باید توانمندی رزمندگانی که در کنار مردم فلسطین هستند را ارتقا دهیم. حرف برخی از برادران نظامی ما این است که کمتر از یک تیپ به ارتشی که این همه در خصوص اقتدارش غلو کرده بود حمله کرد و این وضعیت ایجاد شد و اگر هم‌مرز ما بودند یک لشکر می‌فرستادیم و اسرائیل را جمع می‌کردیم و آنها مجالی نمی‌یافتند که بخواهند موشکی بزنند یا کاری کند و بساط این رژیم جعلی در همان ۲۴ ساعت اول جمع می‌شد؛ اما متأسفانه هم‌مرز ما نیستند و اسرائیل با حمایت غرب و آمریکا اوج خباثت خود را نشان داد.

امروز کسی در مقابل اسرائیل خاضع نیست

این فرمانده دوران دفاع مقدس در بیان بخش دیگر نگاه حاج‌قاسم گفت: نگرش دیگر ناظر بر ازبین‌بردن غده سرطانی منطقه بود سردار سلیمانی اعتقاد داشت که نباید اجازه دهیم این غده سرطانی هر کاری می‌خواهد در منطقه انجام دهد و به هر کسی زور بگوید و به کشورهای اسلامی چنگ بیندازد به‌نحوی‌که کشوری همچون مصر جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام داشت؛ اما رژیم صهیونیستی با اقدامات تفرقه‌افکنانه‌اش این کشور را همچون موش آب‌کشیده کرده است و قادر به انجام هیچ اقدامی نیست.

وی با اشاره به این مطلب که یک زمانی جمال عبدالناصر حرف‌ها و بحث‌هایی علیه اسرائیل داشت، افزود: پیش‌ازاین اتفاقات کسی جرأت نداشت کلامی در خصوص جنایات این رژیم غاصب بیان کند این هنر عبدالناصر بود که این موضوع را به مردم لبنان و فلسطین یاد داد که می‌توان در مقابل اسرائیل ایستاد. الان هم شاهد هستید شرایط مثل گذشته نیست که همه مقابل اسرائیل خاضع باشند.

سردار اسدی در تبیین تأکید ویژه حاج‌قاسم برای حضور در جبهه مقاومت تصریح کرد: حاج‌قاسم از دوران جوانی در کردستان تا دوران دفاع مقدس حضور داشتند و کوهی از تجربه شدند. حاج‌قاسم می‌دیدند برادران ما در سوریه، لبنان و فلسطین تجربه میدانی ندارند و حیف بود که امکان به‌کارگیری این تجربیات را نداشتند و آسیب می‌دیدند. این درختی است که ایشان غرس کرده و رهبری هم بیان کردند این درختی که به نام حزب‌الله در لبنان غرس شد، نباید شما در آنجا ریشه بزنید؛ بلکه شما همانند چوب کنار این درخت هستید تا آسیب نبیند و تناور شود. این درخت اکنون تناور شده است و شاخ‌وبرگ آن باید حفظ شود.

وی در ادامه اظهار کرد: تمام تلاش حاج‌قاسم معطوف به این امر بود و با دلسوزی در جهت نگهداری از این درخت گام بر می‌داشت تا شاخ‌وبرگ آن دچار آسیب نشود. سردار سلیمانی به‌واسطه زندگی مجاهدانه‌ای که داشت کوهی از تجربه جنگ، جبهه و جهاد بود و با انواع جنگ‌ها آشنا بود و نمی‌توانست این تجارب را در قبال برادران حزب‌الله بکار نگیرد؛ بنابراین هر آنچه در این سال‌ها فراگرفته بود را در لبنان، سوریه، عراق و دیگر مناطق به کار گرفت و الحمدلله نتیجه خوبی حاصل شد.

مسئول بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در بخشی دیگری از این گفت‌وگو به راهبرد حاج‌قاسم در جبهه مقاومت و تداوم این نگاه در طراحی عملیات های نیروهای جهادی فلسطین پرداخت و افزود: وقتی معمار با اصول صحیح پیش می‌رود نتیجه این می‌شود که هر کس که دنبال آن بیاید تا ثریا صاف می‌رود. اقدامات حاج‌قاسم بر اساس فهم، درک و شعور معرفت اسلامی و عملیاتی بود و این تدبیر را از ۸ سال دفاع مقدس، از مقابله با اشرار کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، از مقابله با کوموله و دموکرات در بعد از جنگ به دست آورده بود و اینجا به کار گرفت و باعث شد این اتفاقات رقم بخورد و هر کسی هم دنباله‌رو این شهید است موفق می‌شود و الحمدلله این مسیر همچنان ادامه دارد.

هم‌رزم قدیمی سردار سلیمانی در ادامه تصریح کرد: حاج‌قاسم همواره در مسیر یاری به همه مظلومان جهان کار می‌کرد و با همه توان در مقابل ظالم می‌ایستاد و در این مسیر نیز به فیض شهادت نائل شد. رژیم صهیونیستی که تا دیروز سودای هم مرز بودن با دجله و فرات را داشت، امروزه در داخل دیوارهای بتنی خودساخته محبوس شده و از ترس قدرت اسلام، دیوارهای چندمتری دور خود کشیده است.

حاج‌قاسم سربازان برجسته مکتب امام (ره)

وی در تشریح عوامل مؤثر در محبوبیت سردار سلیمانی در میان گروه‌های مقاومت و اطلاق عنوان شهید راه قدس از سوی رئیس‌دفتر سیاسی حماس به حاج‌قاسم گفت: اگر انقلاب حضرت امام (ره) را خوب مطالعه کنید، می‌بینید از یک نقطه در قم شروع شد و به‌تدریج در کشور و در مرحله بعد در سطح منطقه گسترش یافت و الان شاهد توسعه این تفکر در مقیاس جهانی هستیم؛ بنابراین این ادامه راهی است که خشت اول آن را امام (ره) گذاشتند.

سردار اسدی در ادامه عنوان کرد: اگر دنبال چهره واقعی حاج‌قاسم باشیم ایشان یکی از شاگردان برجسته حضرت امام (ره) در زمان دفاع مقدس بودند و بعد از آن در محضر مقام معظم رهبری شاگردی کردند؛ بنابراین تعجبی ندارد اقدامات کسی که شاگرد ولایت‌فقیه بوده این چنین ماندگار و کارهایش مؤثر واقع می‌شود. در واقع مکتب امام خمینی (ره) سربازان زیادی دارد و حاج‌قاسم یکی از برجستگان آنهاست، مهدی باکری، حسین خرازی، ابراهیم همت و دیگر شهدا اگر حضور داشتند یک حاج‌قاسم می‌شدند.

این فرمانده دفاع مقدس با تأکید بر این مطلب که عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که جبهه مقاومت تقویت شده است و در مقابل صهیونیست‌ها کوتاه نمی‌آید به تشریح اقدامات حاج‌قاسم باهدف توانمندی جبهه مقاومت پرداخت و تصریح کرد: اگر دقت کرده و در این زمینه مطالعه داده باشید، بیش از ۷ دهه است که سرزمین فلسطین تحت اشغال است و هیچ‌کس دراین‌خصوص صحبت نمی‌کرد و صدایی از کسی بلند نمی‌شد تا اینکه این مسئله بعد از انقلاب اسلامی به‌تدریج بیان و مبدل به یکی از اولویت‌های جهان اسلام شد و مبارزه از سنگ به فلاخن رسید و در ادامه با سلاح‌های سردوگرم تداوم پیدا کرد تا اینکه کار به اینجا رسید؛ بنابراین این تکامل در دفاع کاملاً محرز است و هر کسی این روند را مطالعه کند این رشد را خواهد دید. پیشرفتی که توسط انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و شاگرد برجسته آن حاج‌قاسم انجام شد.

حاج‌قاسم مطیع خدا بود

وی رمز محبوبیت و نفوذ حاج‌قاسم در جبهه مقاومت را تبعیت بی‌قیدوشرط حاج‌قاسم از خداوند دانست و اظهار کرد: اعتقاد شخصی من این است هر کسی برای‌خدا کار کند، خدا او را عزیز می‌کند. حاج‌قاسم یک انسان نظامی توانمند، باتجربه، جوانمرد، شجاع، باکیفیت و کاردان بود؛ اما آن چیزی که حاج‌قاسم را نه فقط میان حزب‌اللهی‌ها بلکه در جهان و نزد انسان‌های باغیرت و شرافتمند محبوب و متمایز کرده، این است که در راه رضای خدا قدم بر می‌داشت و کار می‌کرد. خدا حاج‌قاسم را عزیز کرد. او مطیع خدا بود و هر کسی مطیع خدا باشد این‌طور عزیز می‌شود.

سردار اسدی با اشاره به جنگ سی و سه روزه حزب‌الله با اشغالگران صهیونیست و نقش حاج‌قاسم در سازماندهی عملیات گفت: سردار سلیمانی فردی با برنامه و بسیار شجاع بودند. ایشان می‌دانستند که روزی حزب‌الله با اسرائیل درگیر خواهد شد، به همین دلیل به ما گفتند که در جهت تقویت حزب‌الله گام برداریم. ما هشت سامانه ارتباطی را در لبنان برای حزب‌الله تعریف کردیم، در جنگ ۳۳ روزه پنج سامانه را قطع کردند و اسرائیل مدعی شد حزب‌الله با پیکره اصلی خود دیگر هیچ ارتباطی ندارد؛ اما این چنین نشد، شش بار در این جنگ پایگاه المنار را بمباران کردند؛ اما پخش این شبکه یک‌بار هم مختل نشد.

وی در پایان خطاب به کسانی که روایت گر مکتب حاج‌قاسم هستند، افزود: من معتقدم کسانی که برای حاج‌قاسم زحمت حاج‌قاسم باید بیشتر از سایرین سعی کنند تا از مکتب حاج‌قاسم درس بگیرند. خدا بر سر شما منت گذاشته که در این مسیر قرار گرفتید و انصافاً کاری می‌کنید که مورد رضای خدا، اهل‌بیت (ع) و انسان‌های آزاده است دقت کنید در این مسیر کم نیاورید و بتوانید شاگردان خوبی برای حاج‌قاسم و در واقع پیروان خوبی برای رهبری و ولایت‌فقیه باشید.

مطالعه نسخه تلفن همراه



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس