پیشنهاد ایران به عراق برای برگزاری دادگاه مشترک عاملان ترور حاج قاسم/ آمریکایی‌ها را باید پاسخگو کنیم

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی گفت: اگر عراق موافقت کند دادگاه مشترک بین‌المللی تشکیل دهیم تا با سرعت بیشتری در حوزه بین‌الملل در مورد پرونده این جنایت رسیدگی کنیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از تسنیم، عباسعلی کدخدایی با اعلام اینکه در مورد پرونده شهید سلیمانی اقدامات خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: ‌در بخش کیفری کیفرخواست تنظیم و تحویل دادگاه شده است که دادگاه مشغول بررسی پرونده است.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی با ابراز اینکه “امیدواریم در آینده اخبار خوبی را در این حوزه بشنویم”، افزود: در حوزه بین‌الملل نیز اقداماتی انجام گرفته است و طبق اسناد بین‌المللی در تلاشیم دعوی خود را در مجامع بین‌المللی مطرح کنیم و جنایتی که آمریکایی‌ها رقم زدند به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت و اقدام تروریستی ثبت شود.

عضو شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مقامات آمریکایی که مرتکب این جنایت شدند باید پاسخگو باشند، البته روند در محاکم بین‌المللی معمولاً کند است و موانع مختلف از جمله تشریفات و رسیدگی‌هایی دارد‌، اما به نتایج خوبی تا این مرحله رسیده‌ایم و امیدواریم با دعای خیر مردم بتوانیم مقامات جنایتکار آمریکا را پاسخگو کنیم.

کدخدایی در مورد روند پرونده در عراق گفت: عراق به‌دلیل اینکه محل وقوع جنایت است صلاحیت بیشتری ‌در این حوزه دارد و در این کشور هم پرونده‌هایی‌ برای شهید ابومهندس در قوه قضائیه عراق مطرح شده است و اگر عراق موافقت کند دادگاه مشترک بین‌المللی تشکیل دهیم تا با سرعت بیشتری در حوزه بین‌الملل در مورد پرونده این جنایت رسیدگی کنیم.
وی یادآور شد: برای رسیدگی به هر پرونده و جرم و جنایتی باید نسبتی بین دولت، مقام ادعاکننده و جنایتی که اتفاق افتاده باشد و در مورد ترور شهید سلیمانی دولت ایران و عراق به‌سبب اینکه مقاماتشان مورد ترور قرار گرفتند برای تعقیب دعوی صالح هستند.

عضو شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید تلاش کنیم این مسئله را به‌عنوان جنایت بین‌المللی برای جامعه جهانی مطرح کنیم تا همه آزادی‌خواهان مطالبه مؤاخذه جنایتکاران را داشته باشند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس