یک دنیا قدردان سپاه و حاج‌قاسم خواهند بود

اگر فکر گروه تروریستی داعش بررسی شود و این که عناصر آن قرار بود در جهان چه کارهایی بکنند، ولی با شکست این گروه تروریستی در پاییز ۱۳۹۶ در عراق و سوریه، جهان به سمت آرامش رفت، یک دنیا قدردان شهید سپهبد حاج “قاسم سلیمانی” و یارانش به عنوان نماد سپاه خواهند بود.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایرنا در دمشق، هر چند داعش توسط غرب به سرکردگی آمریکا برای کشتار مسلمانان ایجاد شده بود، اما عناصر آن فکرهای بزرگ تری در سر داشتند و آن هم به آتش کشیدن سراسر جهان.

با شروع بحران سوریه نیروی قدس سپاه نیز به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی وارد این موضوع شد و با اعزام مستشاران سپاه اقدام به کمک به مردم، دولت و ارتش سوریه کرد. از اقدامات مهم و ماندگار حاج قاسم سلیمانی در سوریه که تقویت چشمگیر جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی بود، ایجاد نیروهای مقاومت جدید همچون فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حسینیون و فاتحین بود، لشکرهایی که عملکرد درخشان آنها در دوران نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه کاملا درخشان و بارز بود و نتیجه آن شکست گروه های تروریستی در این کشور با همکاری ارتش سوریه بوده است. البته باید گفت که نتیجه ایجاد این لشکرها که هم اکنون از تجربه بسیار بالایی برخوردار هستند در آینده نزدیک و با نابودی رژیم اشغالگر قدس بیشتر نمایان خواهد شد.

یکی دیگر از اقدامات شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی در حیات مبارک خود، ایجاد حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق پس از حکم جهاد مرجع عالی شیعه این کشور بود؛ نیروهایی که نه تنها در عراق خوش درخشیدند، بلکه هم اکنون به یکی از بازوان جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی در منطقه تبدیل شده اند.

در ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۳ که گروه تروریستی داعش با انتقال بخشی از عناصر خود از سوریه توانست طی مدت ۳ روز نزدیک به ۴۵ درصد خاک عراق را اشغال کند، نقش پررنگ حاج قاسم سلیمانی دوباره نمایان شد؛ وی در روزهای ابتدایی حمله گروه تروریستی داعش به عراق و به ویژه اربیل، با حضور در این شهر به همراه تعدادی محدود از یارانش توانست از سقوط اربیل جلوگیری کند و همین اقدام باعث شد تا ارتش و نیروهای عراقی به خود بیایند و جلوی پیش روی داعش را در محورهای دیگر بگیرند. نتیجه زحمات شهید سلیمانی در آبان ماه ۱۳۹۶ در عراق و یکماه بعد در سوریه با شکست گروه تروریستی داعش هویدا شد؛ شکستی که عملا شکست آمریکایی‌ها و غرب و برنامه‌های آنها در منطقه غرب آسیا بود.

آمریکا و متحدانش (در سال ۱۳۹۱) زمانی داعش را ایجاد، سازماندهی، تجهیز و وارد میدان نبرد سوریه کردند که گروه‌های تروریستی قبلی نتوانسته بودند به اهداف از پیش تعیین شده غرب و صهیونیستم در سوریه دست یابند از این رو نیاز داشتند که یک گروه خونخوار و تازه نفس کار سوریه را یکسره کند؛ از این رو گروه ترویستی داعش به عنوان یکی از خشن ترین گروه های تروریستی قرن با حمایت همه جانبه غرب پا به میدان گذاشت.

با قدرت گرفتن داعش در عراق و سوریه و خارج شدن اختیار این گروه تروریستی از دست غربی‌ها و برنامه ریزی داعش برای اقدامات تروریستی در غرب، سازندگان داعش را با پریشانی مواجه کرد، ولی این سپاه و گروه‌های مقاومت تابعه آن بود که به مقابله با این گروه تروریستی برخواست و توانست در پاییز ۱۳۹۶ داعش را شکست دهد و امنیت را نه تنها در سوریه و عراق بلکه در سراسر جهان حاکم نماید.

اگر رشادت‌های نیروهای سپاه و گروه‌های مقاومت تابعه در کنار ارتش سوریه نبود، امروز داعش در کشورهای غربی حمام خون به راه انداخته بود و غربی‌ها باید سالیان سال عزادار عزیزان خود می‌بودند. از این رو غرب باید همچون مردم منطقه قدردان سپاه باشد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس