مکتب سلیمانی را باید روایت کرد/ حاج قاسم، مانع از سقوط شهرهای محوری عراق شد

نویسنده کتاب «بوی انار و انتخاری»گفت: متاسفانه خدمات شهید سلیمانی نه تنها در عرصه مقاومت که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی مغفول مانده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، «محمد هادی معصومی زارع» فارغ التحصیل مطالعات خاورمیانه دانشگاه تهران در حاشیه بازدید از غرفه انتشارات «مکتب حاج قاسم» در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فعالیت‌های انجام شده در راستای معرفی شهید سلیمانی که منجر به تولید آثار مکتوب و دیداری و شنیداری شده است را شایسته قدردانی دانست.

به گفته این نویسنده و پژوهشگر، متاسفانه شخصیت واقعی شهید سلیمانی، منطق و فلسفه حضور منطقه‌ای ایران برای مردم ایران و حتی کشورهای منطقه که در سایه مجاهدت این چهره انقلابی، به امنیت رسیده‌اند، هنوز مغفول مانده است.

تلاش‌های فرمانده شهید سپاه قدس در کشورهای منطقه بویژه کشور عراق موضوع دیگری بود که مدیر «میز شامات و عراق» اندیشکده «مرصاد» بر آن تاکید و تصریح کرد: حضور سازنده حاج قاسم محدود به زمان حضور گروهک تروریستی داعش نیست و طبق منابع مستند و موثق، ماه‌ها پیش از آن، تدابیر نظامی فرمانده سپاه قدس، مانع از سقوط شهرهای عراق از جمله بغداد، کربلا و نجف شد و متاسفانه می‌بینم نه تنها مردم عراق که حتی شخصیت‌های دینی و سیاسی این کشور نیز از تبیین حقیقتی که منجر به نجات این کشور شده، شانه خالی کرده‌اند.

این نویسنده و پژوهشگر در بخش دیگری از سخنان خود، شرایط کنونی حاکم بر منطقه را درگیر جنگ روایت‌ها دانست و افزود: واقعیت شهید سلیمانی را تنها نباید در چهره یک شخصیت مجاهد مبارز دید، بلکه باید به عنوان فردی که در عرصه اقتصاد و نیز بهداشت و درمان، اقدامات اثرگذاری را به ثمر رسانید معرفی کرد و این مهم. ضرورت و وظیفه‌ای است که متوجه فعالان جبهه فرهنگی و مقاومت است.



دیدگاهی ثبت نشده است