مروری بر آنچه در روز ششم نمایشگاه کتاب در غرفه انتشارات حاج قاسم گذشت

ادای دین به شهید سلیمانی, افتخاری برای اهالی هنر و رسانه

بسیاری از هنرمندان طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند به نحو احسن دین خود را به قهرمان ملی‌شأن ادا کنند و به این ادای دین هم افتخار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هرچه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، شاهد حضور جمعیت بیشتری از جامعه دانشگاهی, دانش‌آموزان، پژوهشگران و اهالی کتاب و کتابخوانی است

این افزایش استقبال در غرفه انتشارات «مکتب حاج قاسم» به گونه‌ای دیگر خود را نشان می‌دهد و در روزهای منتهی به اتمام کار نمایشگاه، علاوه بر بازدیدکنندگان عمومی، پذیرای چهره‌ها و شخصیت‌هایی است که برخی برای یادی دوباره از همرزم شهیدشان  از این غرفه دیدن می‌کنند و بعضی هم برای برای ادای دین به قهرمان اسطوره‌ای‌شان سراغ غرفه مکتب حاج قاسم را می‌گیرند.

«حاج صادق آهنگران» بکی از مهمانان امروز  غرفه مکتب حاج قاسم بود که پس از بازدید از کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه در گفت‌وگوی کوتاهی از سابقه سال‌ها معاشرت با حاج قاسم گفت و آشنایی با روحیه بلند، عاطفه و انسان‌دوستی، شجاعت و سر نترس سردار که حاصل این هم‌جواری چند ده ساله بود.

معرفی شهید سلیمانی با زبان هنر و رسانه کاری است که از دست هنرمندان و اهل رسانه بر می‌آید و بسیاری از هنرمندان طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند به نحو احسن دین خود را به قهرمان ملی‌شأن ادا کنند.

«ایوب اقاخانی» کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بازیگر مطرح عرصه تئاتر و تلویزیون، یکی از همین هنرمندان است که بازی در نمایش «تروما» را در کارنامه خود دارد و به بازی در این نمایش که تأثیر شهید سلیمانی در منطقه را دستمایه قرار داده، افتخار می‌کند.

«هادی معصومی زارع» مدیر تعاملات و روابط خارجی اندیشکده «مرصاد»  و صاحب کتاب «بوی انار و انتحاری»، «زهره یزدان‌پناه» مستندساز و نویسنده ادبیات دفاع مقدس و «مسعود نجابتی» طراح، گرافیست و خوشنویس معاصر از جمله چهره‌های مطرح عرصه ادب و هنر بودند که در کنار شخصیت‌های عرصه سیاست همچون سرلشکر «رحیم یحیی صفوی»، «حجت‌الاسلام محمد محمدیان» و … در ششمین روز نمایشگاه کتاب از غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم بازدید کردند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تا شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ عصر میزبان بازدیدکنندگان دوستدار کتاب خواهد بود



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس