تاثیر شهید سلیمانی در روند افول امریکا

تحلیلگر مسائل بین‌المللی با تصریح بر این نکته که سردار شهید سلیمانی فرمانده‌ای بود که اجازه نداد اهداف آمریکا در منطقه به نتیجه برسد و این، روند افول آمریکا را تسریع کرد، گفت: این سردار پرافتخار سپاه اسلام، بیشترین تاثیر را در روند افول آمریکا در دنیا داشته است.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فؤاد ایزدی در نشست در سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکار‌های مقابله» پیرامون موضوع نشانه‌های افول آمریکا، گفت: جایگاه آمریکا در دنیا در حال تنزل است و البته این خبر خوبی برای مردم ایران است. برای بررسی دلایل کاهش قدرت آمریکا در جهان، ابتدا باید دید چرا آمریکا، آمریکا شد؟ کارشناسان ۵ دلیل در این باره ارائه کرده‌اند که شامل قدرت نظامی، توانمندی اقتصادی، توانمند سیاسی، قدرت نرم و قدرت نهادسازی است.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی ادامه داد: جهش در حوزه نظامی آمریکا به جهش در حوزه اقتصادی تبدیل شد و همچنین جهش در حوزه اقتصادی به جهش در حوزه علمی و فناوری بدل شد. آمریکا در حوزه نظامی هنوز بیشترین هزینه را در دنیا دارد، اما نمی‌توانند آن را به دستاورد نظامی تبدیل کند و حتی سیاست آن‌ها در یمن هم جواب نداده است.

او با تصریح بر این نکته که سردار شهید سلیمانی فرمانده‌ای بود که اجازه نداد اهداف آمریکا در منطقه به نتیجه برسد و این، روند افول آمریکا را تسریع کرد، گفت: این سردار پرافتخار سپاه اسلام، بیشترین تاثیر را در روند افول آمریکا در دنیا داشته است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس