مروری بر آنچه در روز سوم نمایشگاه کتاب در غرفه انتشارات حاج قاسم گذشت

تولید محتوا برای حاج قاسم را محدود به زمان نکنیم/ تدبیر منحصر به فرد شهید سلیمانی در توانمندسازی جبهه مقاومت

نویسنده ادبیات دفاع مقدس، تولید محتوای غنی و مستند را کارویژه مکتب حاج قاسم دانست.

به گزارش روابط عمومی مکتب حاج قاسم، همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی کافی بود تا انتظار داشته باشیم نمایشگاه کتاب جمعه خلوت‌تری را پیش رو داشته باشد.
.
هنوز درب‌های شبستان به روی مخاطبان باز نشده است اما صف طولانی جمعیت در انتظار بازگشایی درب‌ها و جانمایی صندوق‌های سیار رای، خبر از روزی پر رفت و آمد دارد.

در غرفه ۱۶۶ سالن ناشران عمومی، غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم امروز نیز مانند دو روز گذشته میزبان چهره‌های مختلف و سرشناس در کنار بازدید عمومی مردم بود.

«عظیم مهدی‌نژاد» نویسنده ادبیات دفاع مقدس در نخستین ساعات کار نمایشگاه از غرفه انتشارات شهید سلیمانی بازدید کرد .

این نویسنده در بخشی از سخنان خود از تولید محتوای مستند، مستدل و معتبر را کار ویژه مکتب شهید سلیمانی دانست و تاکید کرد در این صورت است که مخاطب با آسودگی خیال سراغ تولیدات انتشارات خواهد رفت.

«علیرضا قزوه» شاعر انقلابی و «حامد اشتری» مدرس ادبیات داستانی در کنار «حجت‌الاسلام سرلک»، «حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، «محمدجواد ظریف» وزیر سابق امور خارجه و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز امروز دقایقی را مهمان غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم بودند.

اما انتشارات مکتب حاج قاسم امروز مهمان ویژه‌ای داشت؛ «احمد یوسف‌زاده» نویسنده کتاب «باران گرفته است»

وی در بخشی از گفتگوی مفصل خود تاکید کرد باید حاج قاسم را همانگونه که بود، به مخاطبان معرفی کرد و با تولید محتوای غنی، ساحت او را از دسیسه بدخواهان و کینه توزان در امان داشت.

در کنار بازدید چهره‌های فرهنگی و هنری، ساعاتی از سومین روز نمایشگاه کتاب در غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم به حضور مهمانانی از سرزمین خون و مقاومت، غزه اختصاص داشت.

از جوانانی که اینجا و دور از خانواده و عزیزانشان مشغول تحصیل بودند و نگرانی هفت ماه حمله سنگین رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی شهرشان را تنها با برقراری تماس تلفنی بر طرف می‌کنند تا خانواده‌ای که به کمک هلال احمر ایران از سرزمین فلسطین به ایران آمده بودند  و همه چهره‌هایی بودند که نام فلسطین را در هیاهوی رویداد فرهنگی نمایشگاه کتاب زنده‌تر کردند.

اما بخش مهمی از فعالیت امروز غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم، برپایی نشست «بازنمایی شهیدالقدس  در ادبیات رهبران مقاومت» بود.

«منیر شفق» متفکر فلسطینی «عباس خامه یار» معاون فرهنگی هنری دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی و «علیرضا کمیلی » دبیر اتحادیه بین‌المللی «امت واحده» سخنرانان این نشست بودند

در این نشست سخنرانان متفق القول بر اهمیت مجاهدت شهید سلیمانی و نقش سازنده او در تقویت جبهه مقاومت تاکید کردند.

موضوعی که «وحید خضاب» نویسنده و پژوهشگر نیز آن را فصل طلایی زندگی شهید سلیمانی دانست که البته منحصر به فرد است.

به گفته این پژوهشگر انتقال تکنولوژی به جبهه مقاومت به جای انتقال توانمندی نظامی توسط شهید سلیمانی، تدبیر هوشمندانه فرمانده شهید سپاه قدس بود که دستاورد آن را امروز در مقاومت ستودنی مردم غزه در برابر لشکرکشی رژیم صهیونیستی و حامیانش می توان به عینه مشاهده کرد.

لازم به یادآوری است غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم تا پایان ۲۹ اردیبهشت‌ماه همه روزه از ساعت ۱۰صبح تا ۲۰عصر  با افتخار میزبان عموم بازدیدکنندگان از نمایشگاه خواهد بود



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس