رزمندگان حماس به توصیه حاج قاسم عمل کردند

حاج قاسم معتقد بود هدف نهایی محور مقاومت، آزادی قدس شریف است و این نگاه به تمام ارکان این جبهه هم سرایت کرده بود. همه مدافعان حرم معتقد بودند این نیروهای داعش که داریم با آنها می‌جنگیم، شاگردان و دست‌پرورده‌های صهیونیست‌ها هستند. و در آن شرایط، همه مدافعان حرم آرزو می‌کردند خدا قسمتشان کند که یک روز مستقیما با دشمن اصلی یعنی خود اسرائیل بجنگند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از فارس، کمی قبل از شهادتش در نامه‌ای به فرمانده گردان‌های قسام فلسطین نوشته بود: «دفاع از فلسطین، مصداق دفاع از اسلام است و هر که ندای شما را بشنود و توجهی نکند، مسلمان نیست. فجر پیروزی به یاری پروردگار نزدیک خواهد بود. زنگ مرگ صهیونیست‌های متجاوز به صدا درآمده است. امیدواریم که خداوند به ما توفیق حضور در کنار شما را بدهد و ما را به آرزویمان؛ شهادت در راه فلسطین برساند.» اسمش با جبهه مقاومت، گره خورده بود. همان مرد الهام‌بخشی که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با تمجید از حمایت‌های همیشگی‌اش از مقاومت فلسطین، از او با عنوان «شهید قدس» یاد کرد.این روزها و در پیروزی بزرگ رزمندگان فلسطین، بیش از هر کس، جای خالی سردار مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی احساس می‌شود؛ همان فرمانده خستگی‌ناپذیری که رهبر معظم انقلاب، نقش تاثیرگذارش در احیای آرمان فلسطین را اینطور توصیف کردند: «آمریکایی‌ها در مورد فلسطین طرحشان و نقشه‌شان این بود که قضیّه فلسطین را به فراموشی بسپرند؛ فلسطینی‌ها را در حالت ضعف نگه دارند که جرئت نکنند دَم از مبارزه بزنند. این مرد، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد؛ کاری کرد که یک منطقه کوچک، یک وجب جا مثل نوار غزّه، در مقابل رژیم صهیونیستیِ با آن همه ادّعا می‌ایستد، کاری و بلایی سرِ آنها می‌آورد که آنها سرِ ۴۸ ساعت می‌گویند آقا بیایید آتش‌بس بدهید؛ اینها را حاج قاسم سلیمانی کرد. این چیزی است که برادران فلسطینی ما مکرّر در مکرّر پیش خود بنده گفته‌اند. البتّه من می‌دانستم امّا آنها هم آمدند پیش ما شهادت دادند.»

رزمندگان حماس به سفارش حاج قاسم عمل کردند

«در این چندروز، مشاهدات ما در شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد نه‌تنها مردم کشورهای اسلامی و نیروهای جبهه مقاومت بلکه بسیاری از غیرمسلمانان هم از این عملیات بزرگ و پیروزی رزمندگان حماس، خوشحال هستند چون آنها اسرائیل را اشغالگر می‌دانند. این موضوع یک بار دیگر نشان داد نه‌فقط مسلمانان بلکه تمام آزادیخواهان دنیا هم خواهان نابودی اسرائیل هستند.»

در میدان جنگ با داعش، در آرزوی مبارزه با اسرائیل بودیم

حاج قاسم معتقد بود هدف نهایی محور مقاومت، آزادی قدس شریف است و این نگاه به تمام ارکان این جبهه مقدس هم سرایت کرده بود. صحبت از نگاه رزمندگان مدافعان حرم نسبت به آرمان فلسطین که به میان می‌آید، می‌گویند: «همه مدافعان حرم معتقد بودند این نیروهای داعش که داریم با آنها می‌جنگیم، شاگردان و دست‌پرورده‌های اسرائیل هستند. و در آن شرایط، همه مدافعان حرم آرزو می‌کردند خدا قسمتشان کند که یک روز مستقیما با دشمن اصلی یعنی خود اسرائیل بجنگند.

تمام رزمندگان محور مقاومت که در کلاس درس فرماندهی مثل حاج قاسم مشق شجاعت و ایستادگی کرده‌اند، توفیقی بالاتر از این نیست که فرصت مبارزه با غده سرطانی منطقه را پیدا کنند و نقشی در ریشه‌کنی آن داشته باشند. از خودشان بپرسی، می‌گویند عمری است برای آن لحظه موعود، آماده‌باش هستند. یکی از نیروهای جبهه مقادمت برای وارد آوردن ضربه آخر بر پیکر رژیم صهیونیستی اینطور می‌گوید: «حرکت حزب‌الله لبنان در هدف قرار دادن چند پایگاه در شمال فلسطین اشغالی با حملات خمپاره‌ای، حرکت معناداری بود. این درواقع پیامی خطاب به رزمندگان حماس بود که بدانند در عملیات‌های آینده، نیروهای حزب‌الله آماده پشتیبانی از آنها از این جناح هستند.

بخش دیگری از نیروهای مقاومت هم در منطقه جولان در مرز سوریه و اسرائیل، در آمادگی کامل به سر می‌برند. اگر زمانی نیاز به ورود نیروهای کمکی به مناطق اشغالی باشد، بیش از یک میلیون رزمنده داوطلب جبهه مقاومت از ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق و کشورهای دیگر از این مرز وارد فلسطین اشغالی خواهند شد و به یاری خدا طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهند پیچید. ما چشم‌انتظار آن روز هستیم. ان‌شاءالله به‌زودی پیروزی نهایی فرا برسد و بتوانیم با ورود به قدس شریف، در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.».

مریم شریفی

 



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس