حاج قاسم شهید را موذن جامعه می‌دانست

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: پیام شهید سلیمانی مشابه وصیت‌نامه سایر شهدا این است که عاقبت بخیری در گرو چنگ زدن به ریسمان ولایت است، کل ایران حرم است و باید مراقب باشیم تا حرم آسیب نبیند و ولی‌فقیه زمان ما تنهاست و باید یاریش دهیم.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایرنا، سردار عبدالفتاح اهوازیان در یادواره شهدای شهرستان آستارا بیان‌‎کرد: سردار شهید سلیمانی از جمله الگوها است که نه به عنوان یک فرمانده که به عنوان برادری بزرگتر خیلی چیزها به نیروها و همرزمانش آموخت؛ او که لهیب شهادت در چهره‌اش زبانه می‌کشید، فراغش داغی بر دل رهبر معظم انقلاب و مردم گذاشت که به تنهایی به اندازه داغ تمام شهدا بود.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی به عنوان نارنجکی فرهنگی ترکش انفجارش موجب محول الحول و الاحوال بود که پس از آن واقعه حتی دیگر خنده بر لب رهبر معظم انقلاب مشاهده نشد اما او یک فرمانده، زاهد و پارسای مادرزاد نبود، بلکه در مکتب همین شهدا تربیت شد.

سردار اهوازیان یادآور شد: شهید سلیمانی که در زمینه ورزش‌های باستانی فعالیت داشت، پس از مدتی کار در هتل و اداره آب کرمان به عنوان یک جوان رشید همزمان با آغاز جنگ برای دفاع از کشور به سوسنگرد رفت و چندی بعد به عضویت سپاه سوسنگرد درآمد و سپس فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله شد.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی با وجود اینکه از سال ۷۶ فرمانده نیروی قدس سپاه شد، از نظر شخصیتی رفتارش نسبت به گذشته هیچ تغییری نداشت و همان حاج قاسم قدیم بود؛ او حتی در جنگ با داعش و در شرایطی دشوار مانند زمان محاصره بوکمال از سوی تروریست‌ها همانند یک رزمنده بود، با این تفاوت که خودش در جلو حرکت می‌کرد و سایرین را پشت سرش فرا می‌خواند.

این همرزم شهید سلیمانی بیان‌کرد: حاج قاسم شهید را موذن جامعه می‌دانست، اولین کسی بود که دست و پای والدین شهدا را بوسید و این پیام را به سایرین داد که احترام به والدین و یادگاران شهدا همانند ادای احترام به امام زمان (عج) واجب است و نباید در این زمینه کم‌فروشی کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه به برگزاری مراسمی مانند یادواره‌های شهدا بیش از پیش نیاز داریم، گفت: رفتار شهید سلیمانی چنان بود که میلیون‌ها نفر از اقشار مختلف مرد و زن، پیر و جوان، مسلمان و مسیحی برای تشییع پیکرش در نقاط مختلف کشور حضور یافتند که جزو مراسم کم‌نظیر در تاریخ بود.

سردار اهوازیان با اشاره به اینکه پیام شهدا را به جامعه و به‌ویژه به نسل جوان نرساندیم، اظهار کرد: پیام شهید سلیمانی مشابه وصیت‌نامه سایر شهدا این است که عاقبت بخیری در گرو چنگ زدن به ریسمان ولایت است، کل ایران حرم است و باید مراقب باشیم تا حرم آسیب نبیند و ولی‌فقیه زمان ما تنهاست و باید یاریش دهیم.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس