انتشارات «مکتب حاج قاسم» در دومین روز نمایشگاه کتاب تهران:

روزی برای مخاطب کودک و نوجوان

در دومین روز فعالیت انتشارات «مکتب حاج قاسم» در کنار حضور مخاطبان کودک و نوجوان، نویسندگان و چهره‌های فرهنگی نیز از اهمیت تولید محتوا برای مخاطب کودک و نوجوان گفتند.

به گزارش روابط عمومی مکتب حاج قاسم، در میان غرفه‌های سالن ناشران عمومی، غرفه انتشارات «مکتب حاج قاسم» امروز روز پر رفت و آمدی را پشت سر گذاشت.

از حضور «سید کاظم روح‌بخش» جهادگر عرصه تبلیغ که از مشهد مقدس عازم تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب شده بود و در اولین توقف خود از غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم دیدن کرد.

وی در بازدید از آثار این غرفه، کتاب پی نمای «از چیزی نمی‌ترسیدم» را نمونه کار موفق محتوایی برای جوانان دانست که با تفکیک هنرمندانه سخنان شهید سلیمانی از  آنچه نویسنده روایت کرده، اعتماد مخاطب را به خود جذب کرده است.

این چهره جهادگر، پرداختن به واقعیات زندگی و سختی‌هایی که یک قهرمان ملی همچون شهید سلیمانی تا رسیدن به قله قهرمانی پشت سر گذاشته است را سوژه‌ای برای نویسندگان دانست تا مخاطبان این آثار بدانند قهرمان شدن آسان نیست.

در روزی که حضور چهره‌های جستجوگر و پرسشگر کودکان و نوجوانان در غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم پررنگ‌تر بود، چهره‌های فرهنگی و صاحبان قلم نیز از بایسته‌های تولید آثار برای این گروه سنی گفتند.

«رحیم مخدومی» نویسنده معاصر، چهره دیگری بود که گستره مخاطبان کودک و نوجوان آثار شهید سلیمانی را گسترده‌تر از مخاطبان بزرگسال دانست و بر ضرورت افزایش کمی و کیفی تولید محتوا برای این گروه سنی گفت.

«حجت‌الاسلام محمدهادی هدایت» استاد حوزه علمیه قم دیگر مهمان انتشارات مکتب حاج قاسم بود.

وی که به همراه خانواده‌اش از آثار دیدن می‌کرد ، اثر تازه منتشر شده «باران گرفته بود» را اثری ارزشمند دانست که به مهم‌ترین بعد زندگی شهید سلیمانی یعنی وجود مقدس پدر و مادر پرداخته است.

این مبلغ دینی مکتب حاج قاسم را مبتنی بر نظام اندیشه متعالی دانست که این نظام فکری نیازمند تبیین است.

حجت‌الاسلام علی شیرازی» جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، «امیر دریادار سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و … از چهره‌های نظامی بودند که به یاد فرمانده شهیدشان، از غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم دیدار کرده و ضمن گرامیداشت یاد آن سردار شهید، بر تولید آثار جامع و در خور شخصیت شهید سلیمانی تاکید کردند.

اما در میان چهره‌های صاحب فکر و اندیشه که در غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم حضور یافتند، می‌توان از «مهدی امین فروغی» نویسنده و پژوهشگر تاریخ نام برد.

چهره‌ای که با کمال احترام از شهید سلیمانی و آثار منتسب به او نام برد و زنده نگاه داشتن یاد و نام این شهید عزیز را وظیفه همه نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد.

این پژوهشگر معاصر اخلاق را پیام بین‌المللی خواند و بر ضرورت تبیین جلوه‌های اخلاقی شهید سلیمانی تاکید کرد.

«ولی‌الله کلامی زنجانی» شاعر آئینی و پیشکسوت اهل‌بیت (ع)، «بهزاد دانشگر» مدیر خانه ادبیات داستانی، «مصطفی محدثی خراسانی» نویسنده خوش قریحه و «جواد حیدری» نائب رئیس کانون مداحان دیگر چهره‌هایی بودند که امروز پنج‌شنبه در دومین روز فعالیت نمایشگاه کتاب تهران از غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم بازدید کردند.

این غرفه تا پایان روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه  در سالن ناشران عمومی مصلی امام (ره) با افتخار میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس