شهید سلیمانی الگویی ماندگار برای مسلمانان منطقه است

بانوی مسلمان گرجستانی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی الگویی ماندگار برای مسلمانان است، گفت: شهادت وی تاثیر بسیاری بر جوامع اسلامی و ما زنان گرجستانی داشته است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایرنا، «شهناز گاسانووا» در همایش دُر مَکنون در ارومیه که با عنوان زنان تمدن‌ساز جهان اسلام برگزار شد، افزود: ما عاشق مکتب و مرام شهیدان بخصوص شهدای ایرانی در دفاع از حریم اسلام هستیم و در مقابل شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی اظهار کرد: ما وی [شهید سلیمانی] را نمی‌شناختیم ولی شهادت وی چنان ما را متاثر کرد که بعد از شناخت این شخصیت برای وی اشک ریختیم و همچنان داغ وی برای ما مثل داغ یک عزیز تازه گذشته است.

به گفته این بانوی گرجستانی، شهدای ایران به تبعیت امام حسین (ع) و شهدای کربلا از خون خود به خاطر عزت و شرف کشور و صیانت از ناموس و خاک گذشتند و زنان ایرانی هم باید با پاسداری از حریم عفاف و حجاب پاسداشت این ایثارگری را به جا آورند.

«لالیا سلیمان اُوا» از کشور گرجستان نیز در این همایش گفت: وقتی راهی و دینی را برای زندگی انتخاب می‌کنیم لازم است که در این مسیر با رعایت قوانین آن حرکت کنیم البته دین اسلام دین مهربانی است و باید توصیه‌های آن را به نرمی و عطوفت تبلیغ کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی افزود: ما وی را نمی‌شناسیم و در تلویزیون و فضای مجازی ایشان را دیدیم ولی خداوند در قرآن فرموده است که هر کس در مسیر من قدم بردارد و اخلاص داشته باشد نامش ماندگار می‌شود و او نیز ماندگار شد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس