مجرم اصلی ترور شهید سلیمانی باید تعقیب شود

معاون اول قوه قضاییه با مسلم متعب مدب رئیس هیئت قضائی عراق دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه‌قضاییه در دیدار با آقای «مسلم متعب مدب» رئیس هیئت قضایی عراق در کمیته مشترک تحقیقات قضایی به منظور پیگیری پرونده شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی به تعبیر مردم شریف ایران یک نفر نبود، بلکه یک ملت بود که جان خود را در یک ترور ناجوانمردانه تقدیم اسلام کرد.

مصدق با بیان اینکه ما به خواست مردم ایران مکلفیم این موضوع را پیگیری کنیم، اضافه کرد: مدارک و مستندات این پرونده در خصوص آمران، مباشران و عاملان این جنایت قبلا تقدیم کشور عراق شده است.

حادثه ترور، از جرایم علیه امنیت ملی است و با همین عنوان نیز باید بررسی و پیگیری شود. درخواست ما از هیئت عراقی این است که پیگیری این پرونده را بعنوان یک پرونده ساده مشابه سایر جرایم در نظر نگیرند. زیرا این حادثه فراتر از مسئله ساده است و مجرم اصلی کسی است که دستور صریح اجرای این جنایت را صادر کرد و باید تعقیب شود، زیرا علاوه بر ارتکاب قتل و جنایت، امنیت دو کشور را مختل کرده است.

وی با بیان اینکه اقدامات شما در تاریخ ثبت می شود، گفت: امیدواریم که رسیدگی شما نقطه عطفی در تاریخ باشد تا با گذشت صدها و یا حتی هزاران سال فرزندانتان به این اقدامات افتخارکنند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس