مکتب حاج‌قاسم بهترین شاخص راه‌ شهداست

رییس مرکز مطالعات راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بهترین شاخص و نماد برای ادامه راه شهدا، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، زیرا صاحب مکتب است و بقیه در این مکتب باید زانو بزنند و یاد بگیرند.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار علی اکبر احمدیان در نخستین یادواره ۹۱ مربی و دانش آموز شهید دبیرستان سپاه استان کرمان (مکتب المهدی(عج)) افزود: سپهبد شهید سلیمانی یک آیت الهی بود و نحوه شهادت و آثار بعد از او ایمان به خداوند را زیاد می‌کند و تنها شهید سلیمانی برازنده این عنوان است.

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتب شهدای لشکر ۴۱ ثارالله، دفاع مقدس و همه شهدا است تصریح کرد: مزیت بزرگ سردار سلیمانی دست یافتنی بودن اوست و نباید کسی از اسطوره غیر واقعی تعریف کند.

رییس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: شهید سلیمانی آیت و نشانه ای بر وجود خداوند و حقانیت انقلاب اسلامی است و اگر همه خلق خدا و رسانه های جهان بخواهند فردی مانند شهید سلیمانی بسازند و چهره کنند، محال است.

وی تاکید کرد: شهادت شهید سلیمانی اندوخته هایی از او به نمایش گذاشت و حاج قاسم ثابت کرد که اگر کسی برای خدا کرد، خدا نیز برای او کار و ایشان را عزیز می کند و در جایی او را می نشاند، که کسی نمی نشیند.

سردار احمدیان با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی از بستر انقلاب اسلامی برخواست افزود: معلم مکتب شهید سلیمانی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است و اگر حمایت ها، هدایت ها و نهی و امر معظم له نبود، شهید سلیمانی چنین برجسته نمی شد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی فرهنگ ساز شد اظهار داشت: همه او را چهره نظامی و در میدان می دانستند، اما امروز فرهنگی‌های ما وقتی بخواهند کار کنند، به این شهید بزرگوار تاسی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: شهید سلیمانی استراتژیستی بود که حرفش اشتباه در نمی‌آمد و محاسبات او با توفیق الهی صحیح بود، حتی زمانی که پایان داعش را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ما باید از سردار سلیمانی الگو بگیریم تاکید کرد: سپهبد شهید سلیمانی صداقت و سلامت عشایر روستایی را به عنوان داشته‌های خود حفظ کرده‌بود و در گفتن حرف خود هیچگاه ملاحظه و مسامحه نمی‌کرد.

سردار احمدیان ادامه داد: عزم حاج قاسم سلیمانی از خصوصیات بارز این شهید بود و کسی نمی‌توانست عزم او را بشکند و اگر همه عالم با او مخالفت می کردند او از راه برنمی‌گشت و شهید سلیمانی بر عهد خود با خدا پایدار بود، هر چند عده‌ای منتظر بودند تا ایشان کوچکترین شکستی بخورد و آن را در کشور پرچم کنند.

رییس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار سلیمانی در صراط مستقیم بود و از ولی امر اطاعت می‌کرد، مسئولیت را با تمام ابعادش می‌پذیرفت‌ و اگر مسئولیتی را متوجه خود می‌دید، فرافکنی نمی‌کرد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی فرهنگ جهانی را عوض کرد و روبروی او کسانی هستند که از مسیر شهید سلیمانی ساز و از این الگو و مکتب بیم دارند، اما امروز انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم حتی در درون آمریکا خیمه زده و دشمنان از این مسئله ناراحت هستند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس