پرچمی که شهید سلیمانی برافراشته است!

پرچمی که حاج قاسم برافراشته، سایه‌اش بر سر تمام آزادی‌خواهان جهان گسترده است حتی اگر ایرانی نباشند ….

به گزارش روابط عمومی «مکتب حاج قاسم» دیگر چیزی به پایان سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باقی نمانده است و هر آن کسی که ذره‌ای قرابت بین خود و کتاب احساس کرده، سعی خود را به کار گرفته است هرطور شده ولو به اندازه تماشای عناوین کتاب‌ها خود را به مصلی تهران، محل برگزاری نمایشگاه کتاب برساند.

غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم امروز هم میزبان چهره‌های مختلف و بازدیدکنندگانی از اقشار مختلف بود، بخشی از مهمان‌ها مردان سیاست بودند، «صولت مرتضوی» وزیر کار و رفاه اجتماعی، «محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهور.
البته دهقان در این حضور ضمن بازدید از کتاب‌های عرضه‌شده در نمایشگاه، خبر‌هایی هم از پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی داشت.

برخی از مهمانان هم فعالان فرهنگی از جنس ناشران و اهالی کتاب بودند مثل «حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب» که با بعضی در گلو و به کار بردن این جمله که «نسل حاضر برای حاج قاسم فقط خوب سوگواری کرد» از حسرت کارهای انجام نشده برای شهید سلیمانی گفت.

«علی غلامی» از اساتید دانشگاه امام صادق (ع), «مهدی رمضانی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور و «محمدحسین پویانفر» از مداحان جوان اهل‌بیت (ع) نیز دیگر چهره‌هایی بودند که در غرفه مکتب حاج قاسم و پس از بازدید آثار عرضه شده در نمایشگاه، نکاتی را در باب اهمیت نشر مکتوب در معرفی شهید سلیمانی ارائه دارند.

جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه و در دهمین روز فعالیت نمایشگاه کتاب تهران، در لنز دوربین‌های مکتب حاج قاسم تصاویر شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و مذهبی ثبت و ضبط شد، با تک‌تک جملات و گفته‌های‌شان از شهید سلیمانی با همه ابعاد وجودی‌اش،

اما آنچه از چشم دوربین‌ها دور ماند، حسرت دخترانی بود از کشور همسایه «ترکیه»، از جای خالی شهید سلیمانی، دختران ترک‌زبانی که شاید اهل ایران نبودند اما سلیمانی را قهرمان خود می‌دانستند و نه فقط قهرمان خود که قهرمانی در تمام کشورهای جهان.

دخترانی که اعتقاد داشتند سلیمانی فقط یک ژنرال نظامی نبود، یک انسان بود به تمام معنا و این اعتقادشان را به تک‌تک هموطنانشان و به تمام دنیا خواهند گفت.

هرچند دختران ترک زبان نخواستند تصویری از آنها ثبت شود اما اعتقاد جوانانی از سرزمینی فرسنگ‌ها آنطرف‌تر از ایران به رشادت و آزادگی و مردانگی سلیمانی، نشان داد  پرچمی که حاج قاسم برافراشته، سایه‌اش بر سر تمام آزادی‌خواهان جهان گسترده است حتی اگر ایرانی نباشند ….



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس