حاج قاسم فرمانده‌ای همچون رهبر انقلاب داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند و هر کجا ناامنی بود، برای رفع آن با قدرت و صلابت حضور می‌یافت.

محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در نشست اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی که با حضور جمعی از میهمانان خارجی در اجلاس سران گفت: حاج قاسم در یک خانواده روستایی و ساده پا به عرصه حیات گذاشت، اما انقلاب اسلامی مکتب قرآن و اهل بیت(ع) از چنین جوان روستا زاده ای که با لقمه حلال زندگی کرده بود، شخصیتی بزرگ برای جهان اسلام ساخت و این معجزه انقلاب اسلامی است.

قالیباف ادامه داد: شهید سلیمانی همیشه در مسیر «وحدت جهان اسلام» و «تولید قدرت برای جهان اسلام» تلاش کرد زیرا می‌دانست تنها منطقی که می‌تواند پاسخگو باشد منطق قدرت است و حتی گفت‌وگو و مذاکره هم با منطق قدرت محقق می‌شود و باور داشت که قدرت برخاسته از مردم است.

وی افزود: اگر امروز کنار هم جمع شده و حرف از مکتب شهید سلیمانی می‌زنیم در حقیقت مکتب شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب حضرت امام (ره) است و ما امروز شهید سلیمانی را یک شخصیت جامع می‌دانیم و جامعیت ایشان از این جهت است که او در انقلابی تربیت شده است که خود آن انقلاب زیست جامع دارد، شهید سلیمانی در مکتب امامی تربیت شد که آن مکتب جامع الاطراف بود و هست.

رئیس مجلس تاکید کرد: شهید سلیمانی به جبهه مقاومت هویت بخشید، حاج قاسم در کارهایش صداقت مثال زدنی داشت، در هر محیطی که صداقت باشد آنجا برکت دارد.

قالیباف ادامه داد: مهمترین مسئله امت اسلامی قدس و فلسطین است، شهید سلیمانی می دانست دشمن جهان اسلام آمریکا و رژیم صهیونیستی است. هر جا دیدیم رژیم صهیونیستی ناامنی ایجاد کرد و شروع به چپاولی کرد، شهید سلیمانی حضور پیدا کرد و اجازه نداد این رژیم و آمریکایی‌ها برای امت اسلامی ناامنی ایجاد کنند. ما تا هستیم با ظالم می‌جنگیم و از مظلوم دفاع می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: راه موفقیت راه مکتب شهید سلیمانی است، راه مقاومت و تکیه بر مردم. شهید سلیمانی چگونه داعش را شکست داد؟ چگونه همۀ هژمونی آمریکا را در منطقه شکست داد؟ من به شما عرض می‌کنم. با ایمان به خدا و با ایمان به مردم. ترامپ گفت هفت میلیارد دلار هزینه کردم و مجبور شدم در یک فرودگاه نظامی تاریک بنشینم و امنیت نداشتم. حال‌آنکه شهید سلیمانی با پابرهنگان و مستضعفان واقعی و کسانی که طعم فقر را چشیده‌اند به میدان آمد. فاطمیون و زینبیون به میدان آمدند و شهید سلیمانی به کمک آن‌ها دربرابر همۀ تکنولوژی و قدرت غرب ایستاد و موفق شد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس